Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Sudden

Garmin problem 520

Rekommendera Poster

Hejsan

Är nu inne på min andra Garmin GPS plotter då den första började stänga av sig när det blev skumpigt i båten. Allt oftare och vid mindre skump för att tillslut vägra starta. En 298 som jag bytte mot en 520. Nu händer precis samma sak med denna!. Den börjar stänga av sig och blir mer och mer känslig så att det måste vara spegelblankt på sjön för att den ska funka.

Har kollat glapp i strömförsörjningen och fixat fästjärn för att minimera vibrationer.

Någon som känner igen det? Känns konstigt att bara jag skulle ha samma problem på två olika enheter.

Sudden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ÄR strömförsörjningen som spökar , . hade samma sak på min båt och Garmin 520 .

 

Mao .. någon stans i båtens alla kopplingar är det halvtaskig kontakt  . Prova att dra en helt ny sladd från batteriets  -  direkt till 520 och ingen strömbrytare och annat i mellan  .

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en Garmin 525 som funkar perfekt i båten men som när jag kör den hemma med en extra inköpt anslutningskabel bara funkar om kabeln hålls i ett speciellt läge. Jag har försökt hitta kabelbrottet men ej lyckats, det verkar vara precis i anslutningen mellan kabeln och den mångpoliga kontakten. Kolla om du kan få ut ett nytt kablage på garantin om sådan finns kvar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Jocke-SeaRay och xcelro

Det ÄR strömförsörjningen som spökarSkäms. Det är jordkabeln in i GPS'n som verkar har ett brott på sig. Pillar man på den så tvärstannar allt.

Vicken sommar, ut på sjön igen!

Sudden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...