Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
greed

bra ekolod

Rekommendera Poster

Tjena.Är sugen att investera i ett ekold.Har en styrpulpet som jag tänkte sätta ett ekolod på, främst för fiske... Vill ha ett för skaplig peng.Funderar på ett sådant här http://www.jula.se/ekolod-cuda-300-136678 . Eftersom båten ligger i vill jag helst inte plocka upp den så vet någon om akterspegelsgivare går att montera i vattnet??? Vill inte ha någon sugpropp då den kommer vara monterad permanent... Går den att limma ???? Vilket limm i sådant fall? (båten gör 30 knop) tacksam för svar



Senast ändrad av greed | 01 juli 2010 | 21:00

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ett sånt ekolod till ekan på landet! Tycker att det fungerar bra men du kommer nog behöva ta upp båten för att montera sensorn ordentligt!

Tror inte på lösning med lim då ytorna nästan alltid måste vara så torra och rena..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en skruvtving på akterspegeln som håller fast en rektangulär pinne som givaren sitter på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja,har inte din Pappa o kompisar o du provat dem från Biltema? som ni har handlat allt till Bilar o båtar till,men ändå aldrig skulle använda till ändamålet ? Föressten,får du mycket Fisk i Roxen ? hahaha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har samma metod som 2-takt-och-el, går bra upp till min maxfart på 26 knop, tappade givarna en gång under snart 18 års tid. Fördelen är att du slipper beväxning samt att borra i båten. Nackdeln är att det skall monteras/tas bort till varje tur.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min båt gör bara 26 men givaren och pinnen sitter kvar förutsatt jag dragit åt skruvtvingen ordentligt.

Kanske inte så elegant lösning jämfört med att skruva fast givaren på skrovet. Men med givaren på skrovet måste man ta loss kontakten i displayenheten var gång man ska hem för den kan inte sitta i pga stöld i min båt. Och att ta dän och sättsa dit kontakten många gånger förstör kabeln. så bara att välja.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

erlandsson säljer dem 250 riksdaler billigare.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...