Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
rillez

tilt tohatsu

Rekommendera Poster

jaha lagomt när jag skulle ta upp styrisen efter premiärturen så fungerade inte tilten.fungerade när den stod på trailer samt när jag testade den.styrde mot trailer o skulle tilta upp o det knäppte bara i relät.har ström från relät  o ner till motorn.kan det vara så jävligt att tiltmotorn har pajat ihop o måste bytas.vad kostar en sån o vart köper man sånt billigast.går dom att renovera.tacksam för tips .ha en trevlig midsommar alla nu fridenz rillezzzzzzzzzzzzzzzzzz

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova att skruva av locket till tiltmotorn och kontrollera att kolen ser ok ut, det kan vara dessa som är slitna.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hur ska jag göra det får inte till att tilta upp motorn så jag kommer åt skruvarna.har provat att släppa på trycket på skruven o då åkte motorn ner men upp det kommer den inteGlad nån som ghar nått tips hur jafg får upp motorn så jag kommer åt  locket till tiltmotornGlad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du får väl söka lite om tiltproblem. Har skrivit några inlägg om det sista månaden och orkar inte göra det igen, men till att börja med bör du:

Kolla tiltsäkringen.

Kollat tiltreläerna.

Kollat om ström kommer fram till dessa.

Testat tvångsköra tilten med ett batteri.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kommer inte åt locket när motorn är nertiltad.knäpper i reläet o ström kommer ut från reläet.har testat att tvångsköra tiltmotorn oxå o det går inte.ska se om jag kan hitta säkringen till tiltmotorn nån som vet vart den sitter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På min har jag ett relä som styr tilten upp och ett som styr tilten nedåt. Du borde ha två reläer även du. Säkringen till min tilt, sitter i en gummihylsa i kablaget under motorkåpan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du har släppt på trycket till tiltmotorn så att motorn sjunkit, borde det även gå att lyfta upp den igen. Det kan gå lite tungt, men testa att ta i ordentligt och lyft motorn så högt att du kan lägga i tiltspärren. Då ska det inte vara några problem att komma åt skruvarna.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nu ska ni få höra att idag när jag tryckte på knappen så startade tilten o gick nån halv sec innan den slog ifrån.knepigt värre mera tips löser jag det innan så skriver jag in så ni får veta  rilezzzzzzz

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mera tips, beror ju på vad du har kollat. Det enda jag inte tipsat om är tiltknappen. Den kan också fela.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

både den på reglaget samt den på motorn reagerar lika dant.tror nu att det är nått enkelt elfel som ställer till det.en kompis till mig kommer o tittar nån kväll jag återkommer om detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nu igår fick jag äntligen fingrarna ur arsxxxxxx o kollade kolen.mycket riktigt dom var helt slut o nya e beställda.nu finns det hopp om att få igång grejorna igen.har fyra båtar o därför har det tagit tid/rillezzzzzzzzz

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...