Suckan 1 Postad 20 Juni , 2010 Kapa ej givarkabeln, står det i manualen. Och det var just vad tjuvarna gjorde när de snodde ekolodsdisplayen i vintras. Nu har jag skaffat en ny display, vilken enligt all expertis ska funka med den gamla givaren. Problemet är den kapade RCA phono-kabeln. Har försökt löda på en ny RCA-kontakt för att koppla ihop med displayen, vilket funkar sådär... Displayen visar allt utom just djupet, vilket egentligen är allt jag behöver den till. Frågan är: är den någon form av special-RCA-kontakt som gäller för RCA phono och var hittar jag den i så fall? Och hur ska den kapade kabeln lödas på för att funka? Går det öht eller måste jag trots allt skaffa en ny givare med fabriksgjuten kabel och kontakt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 6 Postad 21 Juni , 2010 Det är ingen RCA-kontakt, utan en antennkontakt. Liknar varandra litet ytligt och är i bästa fall halvkompatibla. Använd antingen en antennkontakt, eller hellre en BNC-kontakt för skarven. Alternativt, löd. Se till att kabeln du har är exakt lika lång som orginalkabeln. Om de kapade kabeln har det väl försvunnit en bit? Då blir det ny givare med kabel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 21 Juni , 2010 OK, då är det som jag misstänkte. Låter i så fall enklast att skaffa en ny givare... Då är det bara att hoppas på att den nya givaren passar i samma gänga som den gamla, så jag slipper såga och plasta i skrovet OCKSÅ bara på grund av klåfingriga lowlifes. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser