Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
finnsport420

Funderar på köpa gps

Rekommendera Poster

Jo den blir väl bra men den blir väl lite stor? och det är väl tutch skärm vill ju helst ha en med knappar och den ska va liten Tungan Garmin är nog bäst eller? tycker jag.Oskyldig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just på en Finnsport ska det vara en SEA Cross så klart. då har du ett trådlöst tagentbord och en styrspak eller kula.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Garmin GPSmap60csx är liten och billig.

Annars rekommenderar jag en stor skärm, Större desto bättre.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en Lowrance HDS5 som jag är mycket nöjd med, viktigast för mig var en snabb zoom utan hack, vilket fungerar utmärkt på HDS5:an och som jag använder mig mycket av då skärmen är rätt liten (5)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har precis skaffat en 60CX och efter lite initial testning kan jag säga att jag är nöjd så här långt. Men jag använder den som kvitto på att jag läst rätt i papperskortet (och som logg), så skulle jag ha den för mer seriös navigation och bara ha papperskorten i reserv skulle jag villja ha minst femtumsskärm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Slår ett slag för Garmin Oregon 450. Snabbare processor, lite större och bättre skärm än 60, dock pekskärm och högre pris.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=548183

Använder min både i båten och för vandring och tycker ytterformatet är smidigare än på 60. Den är dessutom ruskigt snabb på att låsa på satelliterna.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hm!Obestämd undrar vilken man ska ha i en liten finnsport 420 får så många förslag. Fortsätt med förslag tar i mot allaGlad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben

Lite dyr kanske, men .................

 

Geonav 7 Wide - Plottern för den kräsne. (10.495 hos marinaman.se) Denna moderna plotter har en 7 TFT solljusskärm som är lättläst i alla ljusförhållanden.

Skärmen på Wide, har som namnet antyder, större bredd än höjd, något som gör den ypperlig att visa sjökort och ekolod samtidigt. Till plottern finns ett eget ekolod som tillbehör.

 

Plottern är vattentät (IPX6) och passar således för alla typer av båtar.

 

Plottern levereras med snabbfäste som gör att man snabbt och enkelt kan ta med sig enheten när man lämnar båten.

 

Som tillbehör finns också en flushmonteringsmodul med snap-off funktion som gör att man enkelt kan ta loss plottern, även när den är flushmonterad.

 

Geonav 7 Wide kan använda både Navionics Goldkort och Platinumkort.

 

För mer info och specifikation se www.geonavnordic.com.

 

post-10010863-1394236409,6825_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En plotter kan aldrig bli för stor. Minst 7 tum

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kliv in på Seasea eller Erlandsons som har ett stort utbud och kolla vilken som du känner dig mest bekväm med. Det finns många bra alternativ så det blir lite vad du själv känner passar bäst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...