Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Gustavson

Snåla småläningar och båt tillbehörspriser!

Rekommendera Poster

Hej!

Jag är nog för snål för att ha båt (från Småland), eller ekonomisk som min mor säger. Men HUR kan man ta 570:- för en ankarkorg??? (hjertmans)

Jag håller som bäst på med att införskaffa en massa prylar till min nyligen införskaffade player 311. Jag hade tänkt att ha denna till ankarkättningen. Men man häpnar över att tillbehörskedjorna kan sova om natten. Detta ämne har tagits upp tidigare, så jag skall inte gnälla over detta faktum utan komma med något konstruktivt istället...

Vad tror ni om detta http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/94528885 ?

släng borsten över bord och borra några hål i botten på behållaren, klammra fats med pulpitbeslag och vipps så har man betalat 10% av ursprungsvärdet...

vill man lyxa till det så finns det 3st olika, lite dyrare varianter på ikea, men med liknande design... 

kommentera gjärna!

 



Senast ändrad av Gustavson | 19 maj 2010 | 20:25

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inga problem att ta 570:- för en vara så länge folk är beredda att betala, så i princip håller jag med dig, men å andra sidan så får man kvalitet om man köper riktiga grejer, jag drar inte igång en Biltema tråd, ang. din idé om toaborsten, verkar vettig, men, det finns alltid ett men, precis en sådan hade jag som just toaborste på båten förra säsongen i en torr och uppvärmd båt, var alldeles rostig på hösten, beror kanske på att den inte är tillverkad i syrafritt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ikeas rostfritt är inte rostfritt. Deras bestick rostar om man diskar dom.

Ang toaborsten så är plåten så tunn att den aldrig skulle hålla för att ha kättingen i.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kolla vad bra! med svar på tal... Det hade jag glömt att det måste vara aisi316 stål i maringrejor... Ska kolla runt lite och se vad jag hittar...

ska ringa till ikea imorgon och se deras andra,lite dyrare, är gjorda i detta material... annars får det bli plåtslagaren... (skall återkomma med pris och bilder på vad jag än fixar)

för en sådan prisskillnad är man nästa sugen på att testa i en säsong...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis!  Efter en vecka i Stockholm skärgårds enormt salta vatten, hade alla bestick fläcktyfus.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill man handla till mellan 25% och 50% lägre pris så rekommenderar jag somvanligt England (nej, har inget ekonomiskt intresse av att höja Englands BNP) Flört

Samma eller bättre kvalitet till lägre priser.

Kolla bl.a. www.force4.co.uk

www.mailspeedmarine.co.uk

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...