Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
toaen

Klibbduk

Rekommendera Poster

Håller på att lacka en hel del olika saker för tillfället. Slipade över/mattade ner ett antal teaklister till båten nu på morgonen. När jag skulle bära dem från mitt dammiga garage till det rum där jag står och lackar tog jag en gammal klibbduk som jag använde för nån vecka sen och grovtorkade listerna med, för att inte få med mig allt för mycket damm in i det andra rummet.

Hur länge fungerar en klibbduk ordentligt?

 

Är det bara när den är tagen ur en nyöppnad förpackning - eller?

Klibbduken som jag använde idag tog jag ny ur förpackningen för en vecka sedan och trkade av några andra små detaljer. Den hade bara en minimal dammsamling på den liten bit.

Jag är inte snål, utan frågan dök bara upp i huvudet när jag torkade av listerna.

Vad tror MG´ s lackningsexperter?

 

tommy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar stoppa tillbaka klibbduken i förpackningen så den inte torkar. Men är man snål, eller har glömt att köpa klibbduk (händer mig rätt ofta...) kan man ta fernissan man ska jobba med, litegrann bara på en ren trasa som inte luddar och använda som klibbduk. Fungerar förvånansvärt bra!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej !.

Den fungerar tills den känns torr ut.

Jag själv använder Biltemas klibbduk som på deras språk heter TAKRAG Art.nr 30500 och levereras i 10 pack för 49,90 / förp.  den är verkligen BRA ! ,( sen får alla som kaserar Biltemas ALLA produkter säga vad f.. de vill !! ).

Har den till alla ytor som jag slipat och ska behandla t.ex Epoxi , Färg, lack, båtlack.

Mvh. Inge A

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom precis upp från källaren där jag lackat en hel del detaljer. Tog en ny klibbduk och torkade av innan jag lackade. Kände på både den ny, direkt ur förpackningen, och den gamla som legat på en bänk i ca en vecka. Den gamla var en aning torrare än den nya, men inte helt torr.

Köpte också en 10 pack klibbdukar hos den lokale handlaren som har ganska skapliga priser och alltid ger bra rabatt. De kostade något mer än dubbelt som hos Biltema.

Nästa gång jag akut behöver klibbduk, skall jag åka de 12 milen till Biltema. Tjänar mer än 50 kronor på den tvåtimmars resan.Flört Annars har jag inget emot Biltema.

 

tommy

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...