Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Klabban

Önskar förslag på familjebåt max 120kkr med toalett

Rekommendera Poster

Hej!

Sagan är såld och vi letar just nu ny båt enligt aktuella önskemål. Behöver tips på lämpliga modeller, inte lätt att hitta den rätta kompromissen!

Tanken är att vi som är en familj på två vuxna och tre små barn (7,4,1) ska kunna göra dagsutflykter samt då och då övernatta 1-2 nätter i båten.

Båtönskemål just nu:
Marschfart runt 20 knop
2-3 kojplatser i förpik samt 1-2 kojplatser ytterligare till nöds exempelvis solbädd i sittbrunn.
Hyffsat kök (helst dubbla lågor) och diskho
Toalett som går att stänga till
Max cirka 120 000 SEK

Har just nu svårt att komma på någon annan båt än en äldre välvårdad Fjord 21 Weekender... En båt vi visserligen haft tidigare men som nog skulle kunna funka ett par år för oss som det ser ut nu. Men som sagt vore det trevlig med några alternativ! Kan tänkte mig att det är detta med toaletten som kan få stryka på foten för att vi ska få till det! Men först och främst är jag intresserad av tips på båtar som täcker in alla önskemålen ovan!

MVH
Klas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om vi skulle lägga till cirka 60kkr och alltså ha runt 180kkr att spendera. Kan någon rekommendera lämplig modell i den prisklassen och som täcker önskemålen?

MVH
Klas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fjord 24 weekender, spegelvänd planering mot 21:an och vidlyftigare, rekomenderar isåfall en med v8 då båten är ganska tung. Har haft en själv, och det var en härlig båt med bra sjöegenskaper. Lycka till/ Mattias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag skulle ta en titt på Sea Ray Seville 21 eller Sea Ray 220 DA. De båtarna har allt det du önskar, men kanske är lite dyrare än 120 000.

Mvh

J-O

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Klas

Jag har en Coronet 24 DeLux till salu om du är intresserad

Längd 7,33 bredd  2,44  3-4 sovplatser Bäddar man i aktern kan man sova fler värme både i cabin och aktern . Bara att sätta i sjön och köra

www.blocket.se/ostergotland/Co...

Mvh Torgny

post-10014008-1394236347,9461_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På blocket just nu finns det 4 Sea Ray Sundancer som du klarar med 180 000 kr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter som Flipper 700 om du skall klara budgeten. Bra båt! Har själv haft en 620. Se upp med gamla B20 motorer dom är för trötta! B23 eller B250 skall det helst vara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tveklöst säger jag Coronet 24 family. Så snygg-tidlös och bra planlösning.

Skulle passa er som handsken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips, ska kika runt lite bland föreslagna båtar!

/Klas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Slutade lite otippat med en Oxelö 26 från 1971 med en AQ205A som funkade alldeles utmärkt för familjen i dryga två år. Såldes enbart pga önskan om dubbelruff.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...