Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Malott

Badplattform - sparade 7000:-!

Rekommendera Poster

Får man göra lite reklam genom att skriva om ett fynd man tycker sig ha gjort?

Vi har länge tittat och funderat på en badplattform. Till slut hittade vi modellen vi ville ha och allt som återstod var att jaga bästa priset. Jämförde varenda båtbutik i Stockholm som vi känner till samt en del på nätet och priset låg mellan 10.500 och 12.000 ungefär (alla verkar sälja samma märke).

I sista sekund skrek snål-tarmen till och jag tittade på blocket - ibland har man ju tur. Där fanns en firma som hade några annonser om plattformar - Erlandson Trade AB (http://www.erlandson-trade.se). Jag kollade deras hemsida och hittade en nästan exakt likadan plattform som den vi skulle köpa, fast för 4.200 kronor! Inget begagnat, utan nytt och fint i rostfritt och teak. Jag trodde att jag såg fel. Gissa om vi blev glada att ha sparat 7.000 spänn! Om den är bra får väl tiden utvisa...

Malott

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis till fyndet,

Det är säkert en helt ok badbrygga. Firman säljer ju mycket ädelträ och det bästa för din del är ju att den har sina lokaler i Upplands Väsby strax norr om Stockholm. En annan har ju 100 mil fram och tillbaka.

Borde ligga lättare till än Pondus snickeri. Var hos Pondus och köpte några plyfaskiver för några år sen. För en annan som är från landet var det inte helt enkelt, dels att hitta dit och dels att få parkerat bil och släp.

 

tommy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar!

Jo, vi är lite bortskämda här i Stockholm. Maken är från Luleå och han blir lika fashinerad varje gång han tänker på att det mesta faktiskt finns att hitta här på rimligt avstånd. 100 mil är långt - vi kör upp i sommar!

Malott



Senast ändrad av Malott | 05 maj 2010 | 14:42

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl på två sätt. Det finns med all sannoliket allt, men det kan ta en enorm tid att hitta.

Jag var och hjälpte dottern, som bor i Täby, i höstas. Det tog nästan en hel arbetsdag att få tag på en liten pryl som jag var tvumgen att ha. En annan sak, ett element med ett visst mått gick överhuvudtaget inte att köpa över disk. Jag fick beställa det när jag kom hem till Kungshamn och hade det efter en arbetsdag.

 

Jag hade nog hellre bott i Luleå. Och vilken skärgård ni har där uppe, men det är väl nästan 100 mil enkel väg dit upp. Fast Stockholms skärgård är ju också underbar. Tyvärr har jag fått se allt för lite av den.

 

Men hav förtröstan de 7000 kronorna lurar snart båttillbehörsaffärerna av er ändå Flört

 

tommy

Bohslänning



Senast ändrad av toaen | 05 maj 2010 | 15:24

post-945-1394236337,8507_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...