Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
condent

Skrapat i aktern

Rekommendera Poster

Jag har lyckats skrapa upp gelcoaten? i aktern. Hur och med vad bör man laga detta?

Se bild:

 

post-10014284-1394236335,2852_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis som tidigare talare har jag hört att man ska göra. Har själv en hel del hål i gelcoaten (alltså så att glasfibern syns) på min båt och jag har slipat rent runt hela skadan än så länge. Sen ska jag tvätta rent från slipdamm och sen innan plasten ska på torka rent med aceton så det verkligen blir rent.

Sen ska jag blanda till 2-komponents Lamineringsepoxy och pensla på. Troligtvis kommer jag behöva pensla på ett otal ggr då varje pensling nog bara bygger någon/några tiondels millimeter beroende på vilket märke man använder. Totalt kommer det nog krävas 10-20 penslingar med epoxy för att bygga upp 2 millimeter. Sen ska man bygga lite högre än kringvarande gelcoat så man kan slipa ner det nya till samma nivå och få en snygg finish på det.

 

Garanterar inte att det är den optimala metoden men så tänker jag göra och enligt vad jag hört och lärt mig så ska det duga för att håll vattnet ur båten och bli miinst lika starkt som innan lagningen.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...