Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
Gäst Maria Wistrand

Val av flytmaterial?

Rekommendera Poster

Gäst Maria Wistrand

Hej, undrar vad jag ska tänka på vid val av flytmaterial. Vad är det viktigaste kravet? Hög flytsäkerhet, hållbart, lätt att installera eller pris...??? Någon som kan/vill tycka till? TACK!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det viktigaset är att det består av slutna celler så att det inte kan suga vatten och därmed sluta vara flytande... Vad skall du använda det till..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I optimistjollar av trä där man inte kan bygga täta tankar används uppblåsta korvar av samma material (PVC) som badleksaker fast lite kraftigare. Jag har en gång tittat på en gammal J 17 där man stoppat in något skit som blivit brunt och fullt av vatten så det är viktigt som Peter säjer, att det ska vara täta celler

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Maria Wistrand

Tack för hjälpen Peter ! Jag har ingen båt, utan jag har en uppgift i skolan. Vilka olika företag kan jag kontakta för mer information om flytmaterial? :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan kanske försöka med Arne Olséna AB som reparerar plastbåtar, http://www.arneolsenab.se/ För att ett material skall vara lämpligt som flytmaterial skall det innehålla så mycket luft i förhållande till massa som möjligt, utan möjlighet för vattnet att tränga in i cellerna och ersätta luften med vatten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst muppen

Testa med Bygg & Båtplast

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...