Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
505Magnus

Sprayhood + kapell

Rekommendera Poster

Hej,

Har haft Lova, Dominant 78,i 5 år nu, men jag har ingen sprayhood och inget sittbrunnstält. Tänkte skaffa det omgående då sonen behöver vallas in lite i sommar.

Är det någon som har Mallar, eller kanske ni har namn till den Kapellmakare som sytt ert?

Jag är främst på jakt efter en Sprayhood som är full bredd, men allt är av intresse.

 

Svara här, eller E-posta mig på: seglarmagnus(at)yahoo.com

 

Tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Nyfiken på om du hittade någon som hade en mall (eller skapat en ny) för sprayhood och sittbrunnskapell då vi sen en vecka tillbaka är stolta ägare av en Dominant 78, som tyvärr saknar allt i kapellväg.

 

Väldigt tacksam för svar.

 

 

Mvh

Hannes

 

Hej,
Har haft Lova, Dominant 78,i 5 år nu, men jag har ingen sprayhood och inget sittbrunnstält. Tänkte skaffa det omgående då sonen behöver vallas in lite i sommar.
Är det någon som har Mallar, eller kanske ni har namn till den Kapellmakare som sytt ert?
Jag är främst på jakt efter en Sprayhood som är full bredd, men allt är av intresse.

Svara här, eller E-posta mig på: seglarmagnus(at)yahoo.com

Tack!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen til Maringuiden.

 

Ibland blir man fascinerad av hur man lyckas hitta väldigt gamla inlägg.

 

Denna fråga - som inte fick nåt svar - ställdes Postad 21 apr 2010 08:03

 

 

 

505Magnus 

 

Gjorde totalt 2 inlägg på MarinGuiden och har inte varit inne på saiten på 6 år.

 

Gick med 09 feb 2006
EJ AKTIV Senast aktiv 21 apr 2010 08:01

 

 Kapellmakare har ofta mallar till ett otal båtar eller så malla de av den befintliga båten och syr ett kapell till den.

 

Vet inte vad det finns för kapellmakare i Göteborg, men det borde finnas några.Nån har väl varit uppe till debatt som mindre seriösa.

 

Själv brukar jag anlita Rössy Kapell på Smögen, som har sin servicebrygga  en styv distansminut från min båtplats. http://www.rossykapell.com/Kanske lite väl långt för dig, då det är ca 50 distansminuter enkel väg.

 

Signaturen Pseudonym seglade en Dominant 78 i många år - fram till för ett år sen. Får se om han dyker upp och har åsikter i ärendet.

 

Nu är det ju rätt tid att beställa ett kapell eller sprayhood till din båt om du vill ha det till nästa sommar.

 

 

 
Redigerad av Thallatha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...