Gå till innehåll
tisdag 09 december 2025
Speldosan

Söker tidigare ägare Karlskronavigg nr10

Rekommendera Poster

Hej, är lycklig ägare av en Karlskronavigg från 1965 med tillverkningsnummer 10. Det är en båt som hängt med ganska länge nu (45 år). Vore kul att få lite fakta från tidigare ägare. T.ex. vilka vatten den seglat i, vilka strapatser den varit med om m.m. Hör gärna av er. M.v.h. Roland. Hemmahamn: Borka Brygga, Enånger, Hudiksvalls skärgård, Hälsingland.

post-7749-1394236310,5748_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här är en av ägarna. Mig köpte du båten av i Hudiksvall 2004. Jag hade henne i 10 år och seglade med henne i Mälaren, Stockholms skärgår och de sista åren i Hudiks skärgård. Dit kom hom på lastbil i maj 2001 då jag skulle jobba hela sommaren i Hudik. Bodde i henne i 3 månader.

Några egentliga strapatser var hon väl inte med om annat än när jag seglade upp på land när jag skulle reva inför en segling ut till Huvudskär. Jag gick då in i en vik och utförde revningsproceduren så koncentrerat att jag inte märkte att jag kom för nära land. Det blev en stöt och nedersta popnitarna i storliksskenan for ur sina fästen och hela storen ramlade ner. Jag satten sedan en skruv i nedre delen av skenan så att seglet i alla fall inte ramlade ur rännan. Så seglade jag i flera år med skruven på plats tills jag en dag såg en man som såg händig ut på bryggan hemma. Han hade en popnit-tång och var så snäll att han lagade masten åt mig. Och nu är vi gifta Skrattande

Jag köpte henne av en Herr Erson i Uppsala 1994.

Jag bytte utombordare kring 1998 och köpte ett Origo 3000-kök kring 2000.

Pussa Issan från mig - saknar henne ibland - hon har en mycket skön förpikskoj!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...