Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
bonnolle

Köpa trailer

Rekommendera Poster

Hejsan! Skönt att våren e här va? :)

Jag är på jakt efter en 30 trailer! var kan man köpa billiga trailers som ändå inte är skräp? Jag kommer bara använda den 2 gånger per år så vill inte lägga jättemycket pengar på den.

Jag har kollat lite på Biltema och Jula dom har för 3000 kr.

 

Om någon har en stående hemma i skåne/blekinge/kronoberg trakten så köper jag gärna begagnat me till rätt pris!!

 

Mvh Olsson!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vet ej vikten... gissar på 250 kg

4 meter lång, 1,60 typ ockelbo t14

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla annonser på blocket. Där kanske du kan hitta en bättre begagnad trailer för ett ok pris.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

folk tar ju hutlösa priser på blocket.. en hemmabygd 30 trailer kostar lika mycket som en ny bygd i galvat material!

 

Inga fler tips?



Senast ändrad av bonnolle | 05 april 2010 | 17:03

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade en kompis som (iof för många år sedan) fick en enklare trailer tillverkad åt sig av en plåtslagarfirma (bara för att dra upp med på landstället).  Helt ok pris, nackdelen var att vissa delar började rosta pga det billigare materialvalet.

Sen kanske man kan kolla runt om det finns någon mack, marina etc. som kanske vill sälja av sina gamla trailers.

Men trots priserna bör blocket ha det största urvalet på trailers. Man kanske får vänta till efter sjösättningsperioden för att hitta lite fler alternativ.  Då kanske folk som köpt båtar (och fått med trailer) gör sig av med trailern.  Det har jag i alla fall bekanta som gjort (dom har haft båten på bockar i båtklubbar).

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...