Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Yammamoto250

äntligen sjösatt till påsk som vanligt

Rekommendera Poster

äntligen är hon sjösatt. dock fanns det begränsat utrymme att åka på men det var förbannat skönt att komma ut på sjön igen. gjorde över 50knop med full tank så det var godkänt Skrattande

Nu blir det två dagars övernattning med fest i båten

Nu är sommaren här för att stanna!

/D

post-10007246-1394236293,4921_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Avundsjuk....min ligger fortfarande under presenningen Gråter

/U



Senast ändrad av ulfa | 02 april 2010 | 21:46

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt!

idag var jag nere och hävde bort all presenningar. Jag var näst först på plats! Nu väntar jag bara på vatten och el skall sätta på området där jag ligger.

* Imorgon, skall jag fylla på drevet med mer ny olja,
* Byta impreller.

På söndag, skall jag tvätta och göra fint innutibåten, och dra dit samtliga dynor.

Lyckades med konststycket att tappa 20liter saltvatten rakt ner över motorn från alla torrbollar som jag samlat ihop, hände när jag skulle tömma ut vinterns fukt.

Jag tror aldrig jag någonsin sjungit ut så många könsord plus svordomar. Och just för en minut kom jag på hur djävligt båtlivet kan vara. Saker som går så lätt på hösten med rutiner men just nu är man som en elefant i en porslinsaffär.

Hoppas på sjösättning denna månad :)

mvh
Kristian


Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stackare, det salta vattnet i torrbollarna är ett elände att bli av med. Salthalten är så hög så att det är klibbar fast på allt.

Det är nog läge för en rejäl sanering i motorrummet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

finns det nå bättre en att vakna upp i båten när solen skiner och det är vindstilla. nu är det vår. om en vecka går det nog att åka på nästan hela mälaren. Längtar.

post-10007246-1394236293,9767_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Avundsjukan är den mest uppriktiga formen av smicker. Cool

Men jag är inte avundsjuk.. nejdå.. inte alls.. OskyldigSkämsGråter

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sjösättning är bokad till nu på fredag! Flört

Plockade fram excenterslipen idag och körde skrovet över vattenlinjen med abralon - blev en stor förbättring! Imorgon skall jag gå på med nano-polish...

Hälsningar,
Martin



Senast ändrad av marterius | 04 april 2010 | 00:04

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag ska ut och pimpla i veckan, om jag orkar borra igenom isen vill säga.. Obestämd

Jag är inte heller avundsjuk.. INTE ALLS!!!  Gråter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

idag sjösatte jag min marieholmare, underbart väder men det blev kallt när man blåste på i 35 knop.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte jag heller! Inte ett dugg....nåja, kanske liiiiite avundsjuk, eller rättare sagt, jag är enormt avundsjuk på er som haft möjlighet att sjösätta redan.Skrikandes

I vår hamn ligger isen fortfarande tjock (Sthlms innerskärgård), de första båtarna ska i den 17:e april........hur nu det ska gå till om isen ligger kvar då.

Jag rev i allafall presenningarna och täckställningen av båten i går, och monterade kapellet.

Sjösättning 2 maj. Jösses vad jag längtar! Tungan

post-22515-1394236294,8467_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trevligt!

Gäller att hinna stanna innan iskanten.
Väntar på min nya F 68 som skall levereras om ett par veckor.

Lite som inför julafton när man var liten men med den skillnad att nu vet jag vad paketet innehåller.Glad

 Förberedelser i full gång.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej men det är nära nu!

Fick stök med fraktfirman så nu tar jag hem den själv istället.Den kommer om ca 2 veckor. funderar på hur jag skall hålla snäckor borta från motorfäste.undra om man kan spraya in den med någon slags fett,silicon,olja?Tänkte inte bottenmåla i år utan testa båttvätt är dock lite skeptisk om man får bort allt eller bara det grövsta?

/F68

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...