Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
wohlfie

Durken blev inte bra.

Rekommendera Poster

Håller på fixar up min båt(cresent 500 öppen)

Då jag lagt golvet så vart det väldigt svajigt o instabilt.

så beslöt mig för o göra om, med någon form av stöd under durken.

Frågan är nu ska man lägga dessa på bredden eller på längden eller spelar det ingen roll?

Bästa tycker jag är på längden för o fördela trycker bättre.

Ingen stor båt men rädd för att det blir mycket tryck när man går på durken mot botten på båten.. eller är man bara onödigt oroad?

någon som har tips om o få starkare durk, så är ALLT välkommet:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har planer på att göra samma arbete som du på min båt. Den är idag väldigt svajjig i botten då det bara är enkelskrov.

Jag tänkte att jag skulle lägga VP-rör (el-rör) längsgående och sen sätta tvärgående balkar på ett par ställen där det är som mest belastning...

Min plan är att köpa färdiga plastskivor typ plexiglas fast vita då såklart och på något sätt få fast dom mot botten förstärkningen... är det någon som har bra tips på var man köper färdiga skivor så är det oxå välkommet...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kommer plasta på plast skivor..  skivorna har legat som mellan lägg i industri lådor.

Så jag åkte bara o hämta 8 st:) de är vissligen gröna men ska ända plast o färg på så.  slipper ju trä..

 

Dock så känner jag en som köpte 0.4mm pressat trä, som han körde triconol på.

Sen såga han till dem så de passa skapligt o sen på med fiberväv o plast o få ut fint lager.

de vart grymt bra. han har haft båten i 4 år nu o inga problem alls. stabil båtten.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

var i landet hämtade du dom plastskivorna?? finns det fler?? någon annan som vet något som ligger i närheten av göteborg uddevalla???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...