Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Krille_T

Ny motor 150 el. 175hk?!

Rekommendera Poster

Jaha, då va det dags att titta på ny motor till våren, jag väljer mellan Yamaha F150 el Suzuki DF175

Har tittat runt på lite tidigare diskussioner här och på andra forum ang just dessa motorer och det verkar som det är hugget som stucket vad gäller kvalitet.

Mina tankar lutar åt Suzuki DF175, verkar finnas till bra pris och ligger ca 25-30.000 under yamaha.

Som jag förstår det får jag med Suzukin trimbegränsare och 15hk till, men missar Yamahas bättre instrument.

Vad gäller servicemöjligheter och garantier är det samma i mitt område 

Har någon mer input el synpunkter lyssnar jag gärna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl tiltbegränsare och 25 hk du menar? Bättre instrument? det enda som skiljer är väl att Yammans instrument är digitala, eller skiljer det mer?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha... Ja 25hk så klart. Yamahas original instrument kan presentera mer data än Suzukis. Yamaha har fart/trip, varv, trim/tilt, laddning, tank, tim, klocka och div larm medan Suzuki bara har Varv och trim/tilt och några larm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade valt suzukin. större cylindervolym och mer hästar men lika tung som yamahas 150 som även den är en bra motor ska tilläggas.

suzuki 175          2857kubik   215kg

Yamaha F150      2670kubik    214kg

 

Gött moos!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade köpt Yamaha 150 hk. Som du säger har yamaha även grymt schysta instrument viletk är ett plus i kanten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det gåt ju att köpa till instrumet till suzukin också , eller sätta på ett nmea2000 instrument

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...