Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
bengtmedmalo

Seglarvänner

Rekommendera Poster

O'hoj seglarvänner!

 

Gift par i  den gyllene övre medelåldern med hemmahamn i Lysekil söker seglarvänner.

Glada, okomplicerade lyckliga ägare till en nyrenoverad Malö 116 som skall ut och besöka västkusten trevliga hamnar i sommar. Om väder, vind och tider medger blir det gärna även en tur över till Danmark.

Söker likasinnade segelintresserade människor att bekanta sig med och segla kolonn.

Intresserade? Hör av er på mail till

piafrissan@live.se

så hoppas vi, Pia och Bengt, att vi ses i sommar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Själv hemmahörande i Kungshamn. Seglat sen barnsben, dvs sen nån gång i början av 1960-talet. Har en mycket udda båt, en motorseglare typ Fjord 28 CS. Betydligt mindre än er och med ett lystal på ca 1,0.

Vår och höstar är en bra tid att segla på Bohuskusten. Sommaren däremot är det alldeles för mycket båtar i omlopp.

Personligen är jag inte mycket för Danmark, det är i stort sett bara gästhamnar. Kan dock rekomendera en tur till Limfjorden, fast min seglats dit 2007 började inte bra och sen blev det bara värre och värre. Skulle faktiskt ha lust att segla dit igen. Värre än sommaren 2007 kan det inte bli.

Anholt är också en fantastisk ö. När jag var där för ett antal år sen, hyrde jag en cyckel och cycklade till flygplatsen. Sen gick jag genom öknen till fyren i öster. Där la jag mig i skuggan på betongplattan som går runt fyren och vilade. När jag nån timme senare reste mig var jag avbildad som en våt fläck på betongen. Efter att käkat gick jag i vattenbrynet på den södra stranden tillbaka till flygplatsen. Dyr hamnavgift redan då, men en underbar ö och naturupplevelse. På bifogad billd syns en vy från öknen på Anholt. Bilden tagen 1996.

Läsö har dock inte vunnit mitt hjärta. Det är nog inget fel på ön, men varje gång jag kommer dit får eller har jag mycket besvärliga ryggproblem.

Vi kanske syns till sommaren. Det är ju, som man bruka säga, nästan bara ett stenkast mellan samhällena och vi ser kyrkan hemmaifrån (har jag för mig).

 

tommy

post-945-1394236248,238_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då föreslår jag ett medlemskap i Kryssarklubben.

Då kan ni deltaga i någon av deras eskaderseglingar, gå in på hemsidan och kolla.

Detta gjorde vi för ett antal år sedan, och har härigenom hittat många seglarvänner.

...../ lasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken trevlig båt ni har!

Jag har själv funderat på just en Malö 116, alternativt en 106:a. Vilket utförande har ni? Vad tycker ni om den? Hur är höjden in till akterruffen?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...