Gå till innehåll
tisdag 09 december 2025
Speldosan

Garmin GPS med stor skärm och batteri ?

Rekommendera Poster

Har en 23 fots segelbåt med endast solpanelsladdning till batteriet. Som komplement till navigeringen har jag en handburen Garmin GPS Map 76C. Tycker nu med tilltagande ålder och sämre syn att skärmen på den börjar bli i minsta laget. Är det någon som har förslag på någon annan garmin gps med batteridrift och större skärm? Har sneglat lite på Garmin 276C. Någon med erfarenhet av den? Finns det fler alternativ? Nu längtar vi till våren.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en 276C som jag är nöjd med.  I den förra båten kändes den för liten i 25 - 30 knop, men med segelbåtsfart och med ett papperskort intill så är den perfekt.

Senast ändrad av Terrafobica | 07 februari 2010 | 12:22

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Jag bytte från just en 276c till en 620 förra våren, och jag är helnöjd med denna. Passa på nu under mässperioderna, då säljs den på seasea för 5690:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en 276 som jag köpte just för att jag ville ha batteridrift och det har jag genom åren uppskattat. När jag seglar har jag den ansluten till båtens batteri, men på kvällen när jag går igenom dagens tur och nästkommande är det skönt slippa ansluta till fast el. Normalt räcker  batteriet ca 8 tim. Den går att ladda med 220 eller 12 volt. Nu har jag köpt en 521:a för att få en lite större skärm. Dock konstaterar jag att 276 har en bättre upplösning på skärmen, men å andra sidan skall ju 521an sitta på lite avstånd. 276/278 tillverkas inte längre men finns säkert begagnade att få ta i. Även om du ha solcell är jag övertygad om att du kan driva en GPS och det bästa är nog att du kilar på Mässan och tittar vad som passar dig. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...