Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Rufus

Import av Fairline ifrån England

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag undrar om någon har erfarenhet av import av Fairline Targa ifrån England.

Är ute efter en 36 eller 37fot och vill köpa av en seriös större handlare som kan ordna transport till Göteborgs hamn.

Ang motorerna som sitter i dessa äldre är oftast kad42 som sitter i, ngn med erfarenhet av dessa som är ca 15år gamla?

Vad skall man kolla efter gällande dessa motorer samt 15år gamla drev?

 

Tacksam för alla svar. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Transport och frakt kan jag fixa till garanterat bäst pris.

Vill du veta mer så kontakta mig på rille287@hotmail.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Lånar tråden lite, ang frakt från England.

Har du ett ungefärligt pris på att frakta hem en 9meters motorbåt från England?

Har börjat fundera lite på det, så än så länge har jag ingen konkret förfrågan. Vill mest ha ett riktpris för min kalkyl...

Mvh
Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Maila mig ungefärlig längd, höjd och bredd så ska jag ta fram ett pris.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fint väder och några extra dieseldunkar och egen hemkörning borde bli det billigaste. Det är inte så fasligt långt men öppet hav.

C:a 600 M och 30 kr M-ilen (är det rätt gissat) blir 18000. Med tungan rätt i mun och godväder kan det bli ett minne för livet. 15 knop gör knappa 2 dygn. Man kan gå Holländska kanaler och Kielkanalen om prognosen är ostadig. Vind i ryggen (vilket det ofta är) kanske kan ge bra gång trots en del vågor.

Med riktigt fin prognos kan du köra direkt eller via Limfjorden. Är det dubbla motorer? Det skulle jag förstås föredra på en så lång resa med oprövad båt. Testa först nån timme för full maskin så du ser om den verkar OK. Med 15 år gammal okänd singel maskin skulle jag nog avråda. Annars är hemtransport av egen båt nåt extra.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp. köp .köp....

Givet ska du köpa i England.

kolla www.ancasta.co.uk www.powertosail.co.uk www.dickies.co.uk mfl proffsigt bemötande och bättre prutmån än hemma. Visst kan du köra hem båten, men... skönt att slippa ta första turen från England och hem. tar du färjan med en Svensk lastbil på Tisdag kväll kl 18,00 så är båten hemma i Göteborg på Lördag morgon kl 08,15 Räkna med att transporten ligger mellan 55-65tkr inkl båtbiljettenT&R. Kolla med Capitan han vet....

PS ! jag har startat Fairline West Coast här på MG välkommen som medlem.Flört

/Zinderella

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prisexempel

Min Fairline 34.a. 11mx3.45m. Från Poole, England till Göteborg inkl lyft m.m. Max 40000Sek inkl moms

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Rille!

Är på g med en Fairline 37 i Kungälv. Vet du ngt om den? Vi pratar 1,35 för en 98 års modell. Vet du ngt blir jag tacksam. Ingen idè att åka ner om den inte äe ok???

 

Andy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...