Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
volvobergman

Vilken elektrisk bränslepump till 2 takt utombordare

Rekommendera Poster

Hej!

Jag ska sätta en elektrisk bränslepump på min evinrude 70hk.

Pumpen ska vara en komplettering för attt vid uppstart få fram bränsle till ordinarie pumpen.

Vad ska jag ha för typ av pump? Det borde vara en pump som bensinen kan flöda fritt genom även när pumpen är avstängd.

Hjälp mig!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu får du väl lugna dig lite.Flört Du skall väl inte sjösätta imorgon. Givetvis kan du sätta dit en elektrisk bränslepump på din utombordare. )Det angår ju egentligen inte mig men orkar du inte trycka på blåsan?) Ett problem med pumpen som du vill installera är att denna inte skall ha någon backventil. En pump utan backventiler är förpumpar i bensintankar. Har för mig att Biltema har dylika. mvh/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här kommer ett synnerligen sent svar. Men bättre sent än aldrig sa man förr i tiden.

 

Jag har haft en 140 hkr Suzuki på min Flipper 640 och där fick jag problem med bensingenomflödet mest kanske beroende på att motorns egen pump började bli gammal och även för att jag monterade ett vattenavskiljningsfilter.

 

Köpte på Mekonomen för ca 600:- en elektrisk bensinpump. Denna pump var anpassad för 60 litet i timmen.

Den funktionerade så att när den kände mottryck så slutade den pumpa!

Och min motor gick återigen på full gas!!!!

 

Vet inte om Mekonomen har kvar av denna typ numera.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De flesta, universella bränslepumpar fungerar på det sättet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...