Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
sethakan

Min Storö 34blogg

Rekommendera Poster

Alltid lika roligt med projektsidor. Du gör ett oerhört bra jobb på en väldigt fin båt!

 

//Per

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt jobb.
Härligt att se hur fint det blir.
Det är riktigt kul läsning sånt här.

// Magnus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Himla trevlig blogg! Skönt med en blogg som tar upp något så intressant som en renovering av något härligt och inte en massa skit...måste säga att jag blev mycket inspirerad! Dessutom köpsugen på en multimaster =)

 

//GockeMannen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Vilket fint jobb du gjort med din båt. Såg att du har investerat i en batterimätare. Var har du köpt den? kommer du ihåg vad den kostade

mvh Bengt

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, jag blir alldeles rördSkäms kul att ni gillar den.

 

Batterimätaren är en TBS Expert lite, jag köpte den på GBM i Havstensund för 2600. Jag har den i en katalog från marinsystem men hittar den ej på hemsidan www.marinsystem.se.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På tal om multimaster som kom upp här, ser att du har BOSCH-varianten, har du haft möjlighet att jämföra med FEIN nånting? Är sugen att köpa en, eller jag kommer nog att göra det och BOSCHen är ju lite billigare än FEIN så det lutar åt den tidigare.

//Per

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Imponerande!

Jag har alltid gillat Storö34 och blev först ledsen när jag såg matjord och mögel. Kul att du räddar en vacker båt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Högsäsongen för båtrenovering är långt gången, jag är inte klar men har kommit en god bit på vägen.
Ta gärna en titt på bloggen igen för i år har jag plockat ut motorerna, fräschar upp dom och motorrummet mm.

Kan också säga att motorerna är klara och motorummet likaså, ta gärna en titt, sidan uppdateras eftersom.

http://sethakan.blogspot.com

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket imponerande. 

Imponerad också över hallen/verkstan du har tillgång till. Om jag hade den, gud vad mycket jag skulle få gjort.

Har betalat en smärre förmögenhet för inomhusförvaring i kallhall men där är det så kallt och mörkt att jag antagligen hade fått mer gjort om jag hade haft båten stående utanför huset under en presenning... smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är också imponerad av arbetet du har lagt ned. När det gäller teakdäcket så blev jag nyfiken på om du bara nåtade om teakdäcket på fördäcket. Jag hittade inget motsvarande på bilderna som det jobbet du lade ned på akterdäcket.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förra vintern när jag renoverade däcket stod jag inne, det var frostfritt men inte mycket mer, det blev iallafall för dyrt så i år har jag hyrt en verkstad som jag har motorerna i. Båten står utomhus.

Akterdäcket lyfte jag, resten av däcket nåtades om, Jag blev nästan mörkrädd när jag mätte hur mycket nåt det var på skarndäck, 95m var det.....

Imorgon skall motorerna lyftas i, om vädret tillåter(det snöar:( ) Det kommer bilder om det blir så.

sethakan.blogspot.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis till en Grandios båt som bara verkar bli bättre, fast inte utan ansträngning...

Hur gammal är båten?

Hur många timmar på motorerna?, dom verkade inte utslitna direkt.

Bara så jag vet när det är dax(vår båt fyller snart fem år och motorn 250 timmar)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Grattis till en fin båt och ett bra jobb.
Kul läsning.

Mvh
Laand
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Laand och Stefan. motorerna sitter nu i båten

Båten är från 1978 och har plastskrov. Motorerna är orginal och timmar har jag ingen aaning om då jag bara har haft båten sedan -08 och det inte finns någon räknare, ca 45h blev det i sommar iallafall:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha, då var det dags igen. renoveringssäsongen är i full gång, dock inte lika intensiv som föregående år. Det är faktiskt skönt att bara kunna gå runt och finlira, inga stora projekt alltså.

Men ta gärna en titt, jag uppdaterar eftersom som vanligt.

Storö 34 Royal Cruiser

http://sethakan.blogspot.com/

 

Edit: gjorde länken klickbar



Senast ändrad av sethakan | 09 februari 2012 | 19:51

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst FlyingColors

Hej

 

Kollade på bilderna, fint jobb.

 

En fråga: motorkuddarna ser nya ut. är de verkligen Volvo pentadetaljer, kopior???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och tack.

 

Nej det är inte Volvo penta och det är inte kopior, jag köpte dom och dom flexibla kopplingarna från transauto.se. jag har ju inte Volvo utan Perkins. Dom hade bra pris och och hålen stämde någorlunda, jag fick fräsa dom något för att få dom på plats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...