Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
kennan423

Spendera på båtmässan?

Rekommendera Poster

Hej alla som skall gå på båtmässan i år.

Vad hoppas ni kunna hitta på årets mässor?

Tjejer sparar pengar till kläder vi sparar hela året till mässorna, hur fattigt har du levt och hur mkt ligger budgeten på, finns säkert damer med som sparar till mässan, är du svin rik och skall ha en 5-6 miljonersbåt som släpjolle på ditt skepp kan du hålla det för dej själv, man behöver självklart inte säga budgeten alls,

 

Jag skall ha en motor optimax 90-115 till min örnvik iaf, så en har jag redan paxat så du vet om du e ute efter samma, haha

 

----Catch the dreamfish or die trying----

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig sett ett riktigt bra erbjudande som jag inte kunnat få i butik på en mässa. Brukar bli småprylar från Erlandsons Brygga.

Träfffade för några år sedan en säljare på Chapparal som var nära att sälja. Han var bra!Annars känns utställarna trötta... Står i sina kostymer och kollar så att man tar på sig skoskydden... säljare? nej, Expediter? nej inte ens det? Dörrvakter? Ja typ!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det bästa är att gå dit dom sista dagarna då brukar det finnas bra med prutmån på båtar och motorer. Många handlare säljer gärna lite billigare i slutet av mässan då dom gärna slipper släpa hem det igen.

Kör du en rättstavning åt mig ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sista Sönd eftermiddan kan man göra riktiga klipp hos vissa. Förra året köpte jag ny jacka och massa fiske prylar till rena idiot priser!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Letar efter fiskeprylar, och detjagkanhittasomverkarbra till båten... exempelvis mantåg och stöttor till det, nya digitala sjökort mm mm... lite smått å gott å blandat m a o... Tungan



Senast ändrad av Keddy | 18 januari 2010 | 09:55

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nytt spritkök önskar jag mig denna mässa. Men annars så blir det lite småsaker. Vi ska kolla extra på båtarna iår eftersom det börjar bli dags att byta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nytt spritkök önskar jag mig denna mässa. Men annars så blir det lite småsaker. Vi ska kolla extra på båtarna iår eftersom det börjar bli dags att byta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska försöka göra en bra affär på en 3 meters rib med 9.9 ö 15 hk som skall hänga i dävertar. Tyvärr är priserna generellt ganska höga så det blir nog svårt att matcha priserna på bättre begagnade på blocket men vem vet...sista dagarna så.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänkte att jag skulle skaffa mig en plotter...

Håller på att bygga om båten från V8 till D3 diesel så det finns en del att göra :D .

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

skulle vilja ha tag i en värmare till min båt. så man kan ha lite varmt när man ligger ute tidig vår och sen höst.

nån som har nån att rekomendera. i första hand ska den värma ruffen som inte är stor alls men även värma sittbrunn och där är det mycket kapell så jag tror den måste vara rätt kraftig för kapellet isolerar inte så bra.

en DC på mellen 22-23 fot pratar vi om

/D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En ny gasolspis med ugn ligger på inköpslistan.

Annars köptes det mesta inför vårrustningen under butikernas 25% kvällar de hade i december.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förköpte mig på mässan 2008.  Köpte då en Suzumar 350 VIB, en gummibåt med högtrycksbotten i v-form.  En alldeles utmärkt båt som går 20 knop med tiohästarn.  Men som jolle till min segelbåt är den i största laget och jag vill köpa en mindre.  Rek-priset ligger på 17500 pix men jag säljer min betydligt billigare än så, intresserad?

http://www.suzukimarin.se/b/suzumar/350-vib/1075547-ds350vib

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm...

Jag skall kolla efter en trailer,en rostfri propp,ett blue chart för västkusten.

Jag tänkte att det räcker nog att börja med detta,så jag inte chockar frugan....

/Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

http://fotogenlampor.se/default.asp?mod=product&cat_id=32&product_id=60701

 

Kolla den här fotogenlampan, (Obs det finns en billigare kopia - det skall var den med 20 brännare.)

Använde den under 21 år i en Maxi 84 från i slutet av mars till slutet av oktober. Den värmer hela ruffen och förbrukar MASSOR AV SYRE så ha en stor glipa i  underkant av ruffluckan som luftintag - elektroluxventilen i rufftaket sprutade ut den uppvärmda syrefattiga luften.

 



Senast ändrad av fotohazze | 23 januari 2010 | 16:34

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Webasto Airtop 2000 hade jag i min förra båt (Bayliner 2556), funkade kanonbra! Tyst å lätt att hantera! Det blev varmt fort!

Skulle tro att du klarar dig bra med en sån..

Ett utblås in i ruffen som alltid är öppet och ett som du kan stänga utåt..

 

Har inte satt någon budget för tillbehör.. Nyköpt båt i höstas med det mesta klart..

Skulle vara en jacka och nya papperssjökort.. Dom jag har är A2 och riktigt gamla.. Men det är ju nostalgi.. Även om jag inte rättat dom..



Senast ändrad av RikardE | 25 januari 2010 | 16:53

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köper varken kläder eller något annat skoj under året. Så kommer Allt för sjön och då är det dags att ta igen. I år ska det bli ett nytt sjöställ, ny värmare till båten (Webasto 1800 tror jag), nytt förtöjningsgods, ett Bruce-ankare och lite till. Går nog på bågra tusen, men billigare än den lokale båthandlaren.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en liten lista på vad som ska inhandlas, eller kolla upp priser på:

Bord till sittbrunnen

Landström (Ctek)

Nya mätare (Faria) ev. kombiinstrument

Brandsläckare till motorrummet

Ankare (Delta)

Stävögla

Led-lampor (lanterna)

Batteri (förbrukning)

Kyl (ASU?)

Spis (gasol)

Länspump

Badstege (rostfri)

GPS

Ekolod

Drevdelar

TCnano

VHF antenn

Skyllermarks grundsats2

Fotsteg

Länspump Rule-Mate 1100

Fjärrljus (Hella)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ankarolina med rulle om det är några bra priser på dom. Skulla haft 2 st fritids batterier också, men dom kan man kanske köpa på någon när liggande firma med mässpriser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...