Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
nyfiken11

Autopilot

Rekommendera Poster

Hej har funderat på att köpa en autopilot, och det verkar vara mycket att välja på.

Hoppas på lite tips, den ska monteras i en Flipper 850 med hydraulstyrning och en vpaqad41, fartområde 7-30 knop.

Vad ska jag välja?

Är det svårt att montera?

Navigerar med seaclear.

Med hopp om svar

Magnus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte gå in och rekommendera annat än att du bör köpa en autopilot av välkänt märke och välj inte någon för liten utan ta till, ligg gärna i underkant vad gäller effektutnytjandet av hydralpumpen.

 

På marknaden finns det, som du säkert redan vet bla rattstyrning, rorkultsstyrning och hydralpump för styrning. Med andra ord föreslår jag en autopilot med hydralpump. Själv har jag haft en rattstyrning, den var riktigt bra. I vår nuvarande har jag en med hydralpump. Den nuvarande är väl så där. Varför jag säger varken bu eller bä.

 

Monteringen klarar en som är normalt händig och kan/har tid/psyke av att läsa manualer. 

 

Jag kopplar inte ihop en massa olika utrustningar med varandra. Autopiloten låter jag sköta sig själv med dess gyrokompass och roderlägesgivare som styrmedel. Varför jag låter frågan om Seacler vara öppen. mvh/Nitro 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...