Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
giotas

Svart kapell, någon med erfarenhet?

Rekommendera Poster

ska sy upp ett nytt kapell till min sundnacer 270, är grymt sugen på att göra ett svart med vita kantband. Någon som testat svart sunbrella? bleks det fort? jag hade tänkt mig samma utseende som på bilden! snyggt som faan, frågan bara om det är så klokt.

 

/Peter

post-10012211-1394236207,9351_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har svarta kapell på min båt. Tycker som dej att det är den snyggaste färgen, men det är givetvis en smaksak.

Har inte märkt några nackdelar. Mörka färger bleks kanske snabbare men tror inte det är någon skillnad mellan t.ex. svart och marinblått. Köpte min båt i Florida för tre år sedan med befintliga kapell (vet ej ålder) och mina kapell ser fortfarande ut som nya.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kört 2 sommrar med svart kapell och ångrar mig inte.Det satt dock hårt åt innan jag vågade beställa svart men det kunde inte blivit bättre.

Upplever inte att det blir varmare än med tex. marinblått,men helt klart lite varmare än ljusblått men det är inte bara negativt, vår å höst är det skönt att det blir varmt lite fortare och när det blir för varmt kabbar man ju bara ner..

En annan fördel med svart är att måsarna helt klart skiter mindre på det,får alltid minst träffar både på klubben och ute i vikarna...

Köp svart!/Andreas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bytte mitt förra säsongen, så jag har inte använt det så mycket än, men jag är nöjd.

Tycker du skall slå till på ett svart=skitsnyggt.

Lycka till/Back in black..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok! om jag haft mina tvivel innan, så är dom borta nu=) det blir ett svart med vita kantband! ska även lägga in ny matta i sittbrunn..... får nog bli svart den oxå!

 

tack för synpunkterna!

 

//Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Har oxå svart kapell till min båt, som sagt det satt långt inne innan jag bestämde mig men nu i efterhand så är jag grymt nöjd.

Ang matta att ha i båten så tror jag att svart kan bli för varmt att gå på men har absolut ingen erfarenhet av det. Själv så beställde jag en grå i en mörk nyans.

Ha de gott

Mvh Niclas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har beställt ett svart kapell till min 270 sundancer, dock med lite mindre fönster än orginalet och utan vita kanter.

 

Marcus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mindre fönster? varför? själv tycker jag orginal kapellens fönster, de bakre, är alldeles för små så jag har bestämt mig för större fönster.

vore intressant att veta vad ditt kapell kommer kosta?

 

//Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

mycket fönster gör att kapellet lätt går sönder plus det blir väldigt ljust på morgonen.

Jag har använt detta kapell som utgångspunkt men kommer ha fönster på sidorna bak också.

pris c:a 20 000sek

 

 

post-10001218-1394236210,5919_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja nu är det beställt, träffade kapellmästarn igår o visade han båten, det blir mkt rutor, då får vi se om det ärklokt eller inte=) och så blir det svart med vita dragkedjor, sömmar och kantband.. 25000:- fattigare:0/

 

mattan har jag oxå beställt, den blev typ antrazit!

tack för era synpunkter!

//Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det svarta med vita kanter var riktigt snyggt! Håller också på att kolla till min Sundancer 270 =). Var någonstans sydde ni upp era kapell?

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...