Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
ciaraud

Bra livflotte - vad är det?

Rekommendera Poster

Vill bara tipsa om att köpa livflotte i England. Mycket billigare.

Kolla tex   www.aerosafe.co.uk

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm

Jag provade att gå in på hemsidan..... http://www.aerosafe.co.uk

Men då hostar min Mac om att sidan inte är tillfförlitlig flera gånger..... har aldrig hänt förut på någon sida jag varit in på.... så då får det vara med den hemsidan...!

Hade PC förut och då var sådana säkerhetsvarningar jämt och ständigt, men med MAC-en då tror jag det är nått fel på riktigt med den hemsidan......någon med erfarenhet av den leverantören ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen erfarenhet av dom. Googlade bara på modellen i svaret ovan mitt och fick upp denna. Det finns säker flera mer tillförlitliga hemsidor att kolla på

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Nu har vi beställt en flotte från England. Det blev en Sea Safe Pro Light ISO-9650-1

4 personers med container.  Kostnad med RF-ställning och frakt under 12000 kr. Det finns 5 serviceställen i Sverige, bla ett i Täby.

Vet fortfarande inte riktigt var vi ska ha den - det får visa sig när den kommer. Den är inte så tung (33 kg) så jag ensam ska kunna få den överbord om Magnus är ur slag.

Den 5 juli seglar vi iväg på en 3 månaders tripp ner mot kontinenten :)

Har haft mailkontakt och telefonkontakt med dom så de verkar seriösa

Redigerad av ciaraud
  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Har ni fått flotten än?

Betalade ni med kort i förväg?

 

Är med sugen på att beställa en men är feg!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi väntar fortfarande då de inte hade någon med container utan bara i väska. De var tvungna att beställa en ny. Men de har inte dragit några pengar heller.

Har alltid fungerat förut med inköp på nätet från både England och Tyskland och hoppas att det här också funkar. Har köpt prylar för säker 100000 utan problem tidigare.

Jag har sagt till dom att vi inte måste ha flotten förrän i slutet i maj så de vet att det inte är bråttom. Egentligen behöver vi inte ha den förrän i slutet av juni men vi vill ha marginal :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen

 

Har ni fått den?? Vad blev frakten?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sitter och leta flotte och har tittat lite på Lalizas ISO 4 med container och ISO 9650-1

För 12500kr hos Båtaccenten låter billigt för den klassningen i Sverige? Någon som har erfarenhet av den??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...