Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
anje

Till ostkusten

Rekommendera Poster

Jag måste iaf besöka Tärnskär nästa år. Hittade en gammal bild från slutet av 60-talet taget vid Hamnskär/Brunskär. Gummibåten är från -67 och motorn är en luftkyld 3-hästare. Jag brukade åka in med den till Nämdö för att köpa snask som ung.

post-10011607-1394236164,1203_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

Nu närmar sig båtsäsongen med stormsteg o med de vår planering för en färd genom Göta Kanal till ostkusten o ju mer man tänker o funderar på detta så uppstår fler frågor.

Sjökort:,utöver kortet över Vänern o kanalen samt båtsportkorten Stockholm södra, mellersta, o norra,vilka mer kan vara lämpligt att ha,kustkorten nr.61 o 72? Några mer?

Guideböckerna kanske också är bra att ha,finns det någon annnan lämplig bok kanske?

Tackar på förhand för alla svar som jag hoppas att få.

Stig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Stig

När ni passerar mem så gå ut till Harstena ni är då så nära . Sedan tycker jag att ni går ner till Västervik och därifrån gå norrut .Ni har ju 4 - 6 veckor på er. Ni kommer att få en otrolig upplevelse. Skärgården är helt fantastisk . Om ni bara har seglat på Väskusten kommer ni att få säga wow mer än en gång. Tror bara Svergie Åland och Finland har sådan skärgård. Båtsportkortet Ostkusten måste du ha . Hoppas på många fina dagar i sommar . Du kan titta på Båtmagasinet om Harstena på TV8 play på internet

Ps: Har själv tänkt gå ut till Harstena i sommar .

Mvh Torgny

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du en plotter så hoppas jag sjökortet täcker ostkusten. Smaken är ju olika när det gäller vad man vill se men för egen del gillar jag naturuppleverser mer än att ligga och skava mot andra båtar och då är sjökorten från Hydrographica perfekta.  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...