Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
LongJohnSilver

Bästa styrpulpeten för max 150,000?

Rekommendera Poster

Tänkte höra mig för vad ni anser är den bästa styrpulpeten över 5 meter för max 150,000 kr är?

Kollat på Askeladden 505 Freestyle och tycker den verkar vara jävligt bra!

Bor vid kusten så båten kommer att användas i Östersjön, några idéer om andra båtar?

 

MVH// Jake

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja, du kan ju exempelvis titta/läsa vad medlemmarna tycker om Ryds 568. mvh/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det nyköp som gäller, eller kan lätt begagnat vara ett alternativ? isf kanske Yamarin 5800/5910 eller liknande kan passa? Ska du åka där det blåser lite är det grym skillnad på en båt som är 5 meter mot en som är nästan 6 meter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

lättare begnagnat funkar perfekt, kollat på yamarinen men den ligger lite för högt i pris för min plånbok.

Sen är den för tung för att kunna traila på vanligt B-kort.

fler förslag? Gärna öppna ytor i båten.

 

//Jake

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ryds 510GTI samt 568GTI är två prisvärda båtar som går fint i sjön. Kolla när du köper den bara för det har varit lite varierande kvalitee på dom. Hittar du ett fint ex så blir du garanterat nöjd.

/Daniel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla stora tillverkare har modeller kring 5,5 m eller mer vilken är den storlek jag absolut tycker du ska sikta på. 5 metersbåtarna går inte bra när det blåser lite, oavsett vad tillverkare/partiska ägare säger.

Har du några preferenser ang. mittpulpet, sidopulpet eller två sidopulpeter typ bowrider?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta en titt på HR (Höga Rodd) 510, har kört en sådan en del tycker att det är en trevlig båt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

RYDS 568 ja haft flera olika styrpulpetare olika fabrikat men för mig är denna fantastiskt. Har du småbarn de högra friborden gör att den håller vattnet ifrån sig att knoddarna kan vandra man slipper vara orolig. Många klagat på kvaliten det inget jag kan hålla med om för mig ett perfekt köp. Du kollat på en båt som är mindre då kan man jämföra med Ryds 510 och då tror ja faktisk Askeladden är vassare, det så stor skillnad mellan 510 o 568 i allt och naturligtvis inte minst i priset, jag glad ja valde 568:an från 510:an. Lycka till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

568:an utan tvivel, väldigt prisvärd båt.

//Mac

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Provkörde Micore 500GT i sommras det är en prisvärd båt som går riktigt bra även när det går lite högre sjö.Sen finns ju Micore 550 också men den blir lite dyrare......

post-17702-1394236245,6082_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...