Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
thorbjorn

Fläckar efter björklöv

Rekommendera Poster

Jag har haft blöta björklöv i min vita styrpulpetare som gjort att det är bruna fläckar överallt. Är det någon som har något tips hur man får bort dom? Jag har provat med avfettning, såpa och två olika medel som jag fått av en bilrekondfirma men inget hjälper. Det enda som händer är att dom bleks lite. Min båt ser ut som en leopard! Hjälp!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur många gånger denna fråga varit uppe i höst. Denna höst som alla höstar.

Fläckarna bleks bort med tiden. I vår finns inget kvar så ta det lugnt!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

..och det rätta svaret är .... Autosol  Waterline ! 

 (  används för borttagning av  gulbruna vattenlinjen )

Klart :-)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte heller hur många gånger jag rekommenderat Huset Recept: Oxalsyralösning! På fläckarna, alltså. Inte att drickas!Skrattande 

Sea Maniac

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova nån cleaner eller grövre polish som typ autosol som redan nämnts. Gelcoat tål betydligt grövre medel än billack och är betydligt hårdare så det är bara att gnugga på.. Men glöm inte att vaxa efteråt, för att skydda ytan.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett grymt medel är från Turtle och heter plastrent. Är en grön sprayflaska som egentligen är till för utemöbler.

Spraya på, låt verka några sekunder och torka av. Funkar hur bra som helst till hela båten, även galonklädsel och gamla fläckar.

Inte att förväxla med plasttvätt som inte alls är lika bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Turtle? har inte än i denna dag hittat ett medel eller vax som skulla vara värt något från Turtle..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...