Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
McChrille

Långrev, Backor

Rekommendera Poster

Är det någon som provat att fiska med Långrev,Backor här på västkusten?

Lite matnyttiga tips om detta fiske tack...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är nog inte speciellt vanligt nu för tidden. I en avlägsen forntid köpte jag grejor för att göra en backa, men det blev aldrig av. Ser ibland bunten med känsor och har väl använt enstaka till nått annat vid tillfälle.

 

Talade med en kompis för några dar sen när han var i sin sjöbod. Han hade gjort en backa för några år sen, men hade aldrig använtt den.

 

Förresten; Ett backehundra - hur många krok är det?

 

tommy

ingen fiskare

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Alla!

Bumpar en gammal tråd med en fråga. Jag har köpt en långrev i låda och undrar hur man skall gå till väga med den. Modellen syns här: https://www.kivikangas.fi/images/products/pi25a-b177864e_orig.jpg

Jag har sett (på Youtube) att man i vanliga fall oftast använder en hink där man varvar långreven och lägger en bit papper över varje agnad krok. Sedan får linan löpa ut av sig själv efter man lagt ut sänke och väle (flöte)

Men den här varianten blir jag väldigt osäker på om den kan löpa ut som den ligger i lådan. Varje krok har en gummiflik där den sitter fast och jag antar att man sätter agnad krok i denna flik.

 

Finns det någon här som har erfarenhet av sådan här långrev så är jag jättetaxam för alla råd.

 

Vänliga hälsningar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...