Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Setter

Erfarenhet av Askeladden?

Rekommendera Poster

Finns här någon på MG som kan ge synpunkter på Askeladdens båtar i allmänhet och 645 Spider i synnerhet? Hur står sig 645 Spider gentemot Uttern s64/6402?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det ny eller begagnad det gäller? Båda gångerna jag har köpt ny båt så har Askeladden varit med i diskusionerna. Men båda gångerna fallit på att jag tycker de är alldeles för dyra jmf med framförallt de finska märkena. Tycker de kör väldigt mycket på ett flott yttre, men i mitt tycke är varken kvalitet, sjöegenskaper mm i par med priset. (Kanske dyr arbetskraft i Norge?). Är det begagnat du är ute efter kanske saken är en annan (beroende på det begärda priset såklart).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

håller med. ser bättre ut en vad det är. rackig kvalitee inuti samt inge speciellt superbra sjöegenskaper men dom kostar endå som en båt som har allt.

Inget fel på Askeladen men inte värt pengarna enl min åsikt.

/Daniel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är beggat jag tittar på. Askeladden 645 Spider finns två stycken ute till försäljning på Blocket, båda är -02:or och ligger på 290' resp 330'. Uttern s64/6402 ligger ju runt 50' - 100' lägre i pris.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sålde Askeladden i början av 90 talet sedan blev kvalitén så urusel att vi lade av med detta märke. Hur dom senare årsmodellerna är vet jag inte men dom gick i konkurs och det måste dom sett i god tid innan vart det bar iväg och det säger väl endel om kvalitén eftersom dom var tvugna att spara in på produktion

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...