Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Gäst lillvargen

prickar

Rekommendera Poster

Lugna puckar, pojkar är vi nu alla överens, vi har säkert alla erfarenhet av sjön,  ? Det är alltid olika tyckanden och tänkanden, om saker och ting. Frid och fröjd på er er alla, från en gammal kapten, som har erfarit skeppsbrott, nödlandning med eget flygplan och många andra saker under kriget !

toaen , ursäkta mig för mina hårda ord ! Inte illa menat , som vi pojkar emellas oss kan ibland utrucka av oss !

Jag hoppas att vi i fortsättningen får många uppbyggande diskussioner om sjön o.s.v. Tag inte illa upp !!



Senast ändrad av -somena- | 29 oktober 2009 | 13:24

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak.

 

Jag bruka, lite sämtsamt, säga som det gamla talesättet; jag ger mig aldrig när jag har fel och sällan när jag har rätt.

 

För mig har prickarna inte så stor betydelse, mer än som möjligtvis orienteringspunkter. Jag seglar i regel där det är djupt nog för min båt att flyta över. Dvs mer än 1,5- 2 meter. Ibland inträffar det att det inte är riktigt så djupt.

 

Under fjolåret inträffade en sån händelse. Vi seglade förbi en ö, Södra Fotstillen,  där vi legat många gånger under den tiden vi hade katt (1980-talet). Det var min fulla övertygelse att det fanns en sandstrand, men jag kunde inte se nån. Under mina funderingar beträffande min minnesbild seglade jag rätt upp på det enda grundet som fanns. Tog nog i ytterände på grundet.  Grundstötninggen märktes, men vi gled över utan nån större fartminskning. Efteråt har jag funderat på om sandstrande egentligen var en sandbotten med ett djup på mindre än en halmeter närmast land.

 

Grundstötningen innan dess inträffade i mitten på 1990-talet i Listas hamn. Det gick betydligt sämmrre ur många synpunkter - men det är en annan historia.

 

post-945-1394236142,4804_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...