Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
niknylun

Grundgående segelbåt!

Rekommendera Poster

Efter sommarens seglingslektioner och segelerfarenheter har jag bestämt mig att köpa en segelbåt. Kravet på denna segelbåt är att den har en fällköl så att jag har möjlighet att slippa in till så många naturhamnar som möjligt och att den har en stor sittbrunn så att jag kan ta med mig många kamrater på dagsutflykter. Efter en del letande på nätet har jag hittat Flyer som enligt en källa går på 20 cm djup när kölen är uppe. Nackdelen som jag kunnat se är att det finns väldigt lite greppyta i sittbrunnen för de dagar det blåser friskare.

Har ni något tips på en båt med fällköl och stor sittbrunn? Det kan tilläggas att jag är studerande och inte har överdrivet mycket pengar att göra av med och bor i Vasa där skärgården inte går lika djupt som i underbara höga kusten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker att det låter som du har behovav enkatamaran!!!
Med fällkol eller sticksvärd går den grunt, men bjuder på grym segling

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Billigaste båten med fällköl jag känner till är väl en Albin 57, brukar gå för runt 20 kkr. Sedan finns det en del Fabola-modeller också, tror jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En billig segelbåt med stor sittbrunn och djupgående mellan 0,5-1 m är Joe 17 eller Lohi 17.

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för era tips. Skall googla runt lite och se vad som finns på marknaden

 

Nikke

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En nyhet i år är Amiga 27, som har både fällköl och fällmast. Kolla på www.oceantrade.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du kontaktar MG så kan du bli betalande annonsör, så slipper vi denna trista gratisreklam i forumet.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min båt...aha du mena billig...Förvånad

Annars finns det mindre Guyline

 



Senast ändrad av sunerotting | 08 april 2010 | 17:24

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Titta efter Albin 57. Sticker 60 cm med kölen uppe och 130 cm med den nere. Stor sittbrunn övernattningsbar och framförallt undervärderad. Finns att hitta med eller utan trailer. Läs mer om båten på www.albin57.net.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...