Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Pelle83

Montera Combilock - Hur ta bort bygelskruven

Rekommendera Poster

Hej!

Har köpt ett Kombilocklås till min Suzuki Dt30 utombordare och det verkar ju enkelt att montera och så fast har ett problem. Jag får inte lös Bygelskruven.... den verkar ju bara bultad. Ska man helt enkelt såga eller bryta sönder den?

Tack på förhand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oftast går det att skruva bort brickan som skall klämma mot akterspegeln. Kan dock vara svårt att göra med motorn sittande på båten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo motorn sitter fast. Står i instruktionerna på låset att man inte behöver plocka av motorn Rynkar

Kändes dock som om den inte var skruvad fast utan att den var bultad?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej kan du inte vrida bygelskruven alls? Kanske tidigare ägare lagt loctite i gängorna,det är bara mer styrka som behövs, brickan är inga problem att få loss bara fortsätt att gänga skruven ut när brickan kommit mot byglen.

Kan för övrigt nämna att min båtgranne haft påhälsning av personer med vinkelslip dom har förstört hela låset men inte fått upp det,så jag har köpt ett og dyrt men får man behålla motorn så är det ok.

 

Kalle

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jo bygeln går att snurra. Har dragit ut den helt så att brickan tar emot. Brickan snurrar bara och verkar vara bultad fast men det är alltså bara att dra hårdare så ska den lossna?

Tack för svaren.... uppskattas mycket! Verkar vara ett mkt trevligt forum detta! Glad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...