Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Arvor215

Sista torsken

Rekommendera Poster

Var det någon mer än jag som såg programet om överfisket i östersjön i söndags kväll på svt2.Man mår illa när man ser hur vi människor våldtar haven om och om igen.Är det inte dags att alla vi som lever för havet börjar protestera och får politikerna att stoppa detta överfiske innan det är försent.Jag har själv fått uppleva hur fisken dött ut inomskärs dom sista 15-20åren.DEPRIMERANDE!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blir säkert mycket bättre om vi inför förbud mot att tömma båttoaletter annat än i landstationer!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det stora problemet ligger väl redan i ditt inlägg,är det inte dags att alla vi....och sedan händer ingenting för att man just skriver och pratar i vi form, men man gör ingenting. Inget klagomål på tråden eller dig, jag tycker också det är för jävligt, men gör ingenting.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förbud stoppar nog ingen , men rimliga möjligheter att tömma  miljövänligt i hamnarna skulle göra att jag ändrade beteende.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ser ironin i inlägget, men också allvaret, visst vore det bra om det funnits någon större möjlighet att tömma dasset på västkusten, då skulle man nog konvertera.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog att man ska börja med att skrota den över kapacitet på trålare och garnfiske båtar som finns i våra vatten!!!!En större bov i dramat än båt toaletterna är gödslingen av våra åkrar och alla gamla avlopp som läcker ut i havet.Jag blir javligt irriterad på dom forskare som alltid ska uttala sig om att det finns mängder med fisk i våra hav,är dom köpta kanske?

/Fiske token

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hela fiskenäringen är deprimerande och man slutar aldrig att förvånas. Industrifisket är ett enda stort röthål. Allt fiske måste gå tillbaka till småskaligt kustfiske så att det kan bli  levande samhälle var helst på jorden det är. Då är de rädda om de vatten de kan nå från sin kust.

Krokfångad fisk kan med stor överlevnad släppas tillbaka och nät med rätt maskstorlek fångar den storlek som man vill ha.

Visst behövs även storskaligt fiske för att utnyttja de resuser som finns men den måste vara rätt biologiskt balanserad och inte styrd av arbetspolitik.

Men vad skall man göra? Köper aldrig fisk utan fiskar själv den matfisk som jag behöver.

Men det skall bli intressant när ingen torsk finns kvar vems felet var?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...