Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Heiner

Trögt...mycket trögt....

Rekommendera Poster

Har inte använt båten på 2 1/2 månad men stack ut igår för att lägga burar,,båten kommer upp i ca 10 knop på fullgas och förstår mycket väl att det måste ha växt en del där under , speciellt på drevet.När jag senare tiltar upp drevet sitter det ett helt korallrev på det...Det blir att ta på sig våtdräkt och skrapa rent skiten...

Mackan  Obestämd

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det var inte mycket det, själv har jag tappat ca 4 knop sedan i våras, men nu står båten på land igen=( blir en lång vinter med plastarbete framför mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jodå,men det verkar inte när båten ligger still...Tur att man har våtdräkt för det var attans vad vattnet blivit kallt .

Mackan  Förvånad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad menar du???? när du kör med båten växer det väl ingenting, det är ju först när den ligger still som du över huvudtaget behöver beväxningsskyddet.

 

ObestämdRoger

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt rätt..men den färgen jag använder är en som släpper lite när man kör , men om man inte kör på ett tag sätter sig havstulpaner och bös  så hårt att färgen inte hjälper längre.Så är det här på Västkusten.

Mackan 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Använd HÅRD bottenfärg av RÄTT sort- släpper inte ifrån sig en massa kemikalier och fungerar även om du ligger still hela sommaren- .....även på västkusten.

 

CoolRoger

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ojoj tur man inte har båten på västkusten. Skulle må psykiskt dåligt av att hela tiden putsa på drev och botten. Annars är det ju väldigt fint där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du generaliserar lite för mycket, och jag anser att du använder fel grejer.


Har inte hört talas om någon som använder självpolerande färg på drevet. Självpolerande är för segelbåtar och snipor.

 

Skaffa riktigt färg till nästa säsong, så slipper du eländet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...