Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Nyborjare

Båten i "lyxfällan"

Rekommendera Poster

Vad va det för en båt ??? hm köpt den för 580.000 kr troddde den var värd 400 som den stod men fick till sist 210 efter blästring och målning, stålbåt ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyckte värderingen var rena bondfångeriet. Om den inte typ brunnit invändigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker att 580 000 lät ruskigt mycket för den båten (men egentligen ska jag hålla käften, för jag vet ju ingenting om den... ).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men herregud! Såg ni programmet? Med den verklighetsförankringen dom personerna hade och deras förhållande till pengars värde hade dom lika gärna kunna betalt 1 miljon för den båten. Någon hade lurat skjortan av dom, och det är väl inte svårt om man inte kan skilja på en tia och en tusenlapp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyckte också det lät mycket med 580k för den båten. Den platsen där hon stod, va det på Värmdö utanför Sthlm. tyckte det såg så himla bekant.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bilden visar samma båt efter blästring/målning..

Båten ser (utan att ha närmare kontrollerat) ut att vara både mindre och betydligt sämre utrustad (av det jag såg i progrannet) än min stålbåt.

Jag köpte min nuvarande stålbåt i kanonskick  för 275 kkr  2006-08-03.

Dom fick nog rätt betalt (210 kkr) , båten var nog inte värd så-mycket-mer om ens något.

Däremot betalade dom ju helt fel pris om det stämmer med uppgiften >500  kkr  (men med den kollen dom har på ekonomi så är i vart fall jag inte förvånad om det skulle vara sanningen).

Att en bank tog båtlånet är ju helsjukt (men det är lite oklart om båtlånet var enbart båten eller lite konsumtion också....inbakat..typ..

Hela programmet kan ses på Web-TV:

http://viasatondemand.com/Channels/TV3-Sweden/Lyxfällan/Season-7/20450/Lyxfällan.product

post-22127-1394236099,7794_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känner inte till programmet och båten, bor i Finland.. Varför köpte dom de för 580 om dom trodde den var värd 400?? Skulle nån ge mig den gratis skulle jag tacka nej iaf när jag ser bilderna.. rena skrotet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tveksamt om dom betalade det för den båten.
Har hört om en del folk som tar båtlån, pengar på banken, köper båt, och sen är det pengar kvar. Känns lite som att det är läget här. Speciellt med tanke på deras privatekonomiska känsla.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thomas som han heter är säljare till yrket och är 63år enligt programmet. Borde inte en säljare ha priskoll? Hade de överhuvudtaget själva använt båten ?  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bara för att man säljer bilar, tvättmedel eller försäkringar betyder inte att man har koll på vad en båt borde kosta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej det brukar heta så. Nästan alltid om saker man inte har råd med ändå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frågade inte besiktningsmannen om det var en 6:a eller 4:a när de stog lutade över motorn? Ser man inte sånt om man är båtbesiktare?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var inte besiktningsmannen, det var den potentielle köparen som bjöd 150 kkr i en ren spekulationsaffärsom frågade det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som tänkte på att lånet var förfallet till betalning när Lyxfällan kom in i bilden. Troligen hade paret inte skött sina åtaganden.

Och båten....? Såg mer ut som ett vrak på bilderna innan blästringen. Dom pengarna hade nog gått till att lösa andra problem. Tycker att de fick bra betalt för båten...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...