Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Jimsan

Roliga skyltar

Rekommendera Poster

Love träd (Löv träd) fotofantasi eller bara ren kärlek

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg också denna i lumpen. La till texten:

Har sökt läkare, pissar numera i askkoppar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Kanske beror det på vädret men inte ser jag nått poäng i flera av skyltarna.

orvens vovve sitter til vänster och bilen är högerstyrd! Så vaddå?

Trädet? Tja, det var ett hallå om en arkeolog som skule tyda runor, gubben i runan hade ett fallossymbol. Men det var ju faktiskt bara ett svärd. Tror att kvinnan/arkeologen misstolkade det rejält. Precis som ni andra som ser annat än en gren som ligger bakom, kortet kan ju inte visa djupet eller hur. Så vad är det ni ser? Jag ser två träd. angel

Davidlobster, vad är det för roligt med en skylt om sockerfria hallonbåtar godis? Du måste förklara för jag fattar inte.

Den lilla matbutiken på 14 kvadratmeter däremot var faktiskt fyndigt. Hur många har fattat innebörden? Ser ni den lilla exponenten 2? Fast jag är väl yrkesskadad med matte så det gills väl inte.

Då tycker jag att den bif skylten är roligare. Den som satte upp den hade säkert kul och alla begriper den. Även jag.

post-22282-1394237387,2042_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Godisbilden: sockerfria i särskrivning ser roligt ut, ungefär som när det står Herr Toalet i stället för Herrtoalet.

Men på tacke med din skylt om grundvarning finns det en lite  tydligare skylt på västkusten som antingen står i närheten av Klädesholmen eller Kärringön(har jag för mig) som SSRS har satt upp där  ett undervattensgrund har illustrerats i färg. Har ingen bild på den, men alla som har sett den har nog fått sig ett gott skratt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Jaha!

Där fick ni mig!

Jag märkte inte särstavningen att sockret var fritt.

Okey då blir det poäng!

 

Är det för att Bi-et har flygit bort som den ologiske mångfalden är kul?

Min snedvridna hjärna korrigerade det felet så jag såg inte det heller förrän nu.

Oj så det kan vara.enlightened

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...