Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
ziggalo

Nimbus 22 eller?

Rekommendera Poster

Hej alla Båt-intresserade

Jag har gått och sucktat efter en Flying Flipper, men försökt att låta bli att köpa en sådan, och försökt att hålla mig på en sansad nivå (jag har lyckats bra hittills). Jag är svag för Daycruisers då jag tycker att dom uppfyller mina behov. På senaste tiden har min uppmärksamhet riktats mot Nimbus 22, som i mina ögon är lite mer sansad och lagom. Är det någon där ute som kan ge mig Plus och Minus på Nimbus 22? Är det ett bra köp? Vad bör man kolla upp? Finns det någon annat fabrikat/modell som jag hellre borde lägga min uppmärksamhet på? Alla synpunkter välkomnas.

Mitt behov är: Jag åker ca 50-60 sjömil per helg med familjen mellan bostad och sommarställe, på sommaren vill jag åka ut och bada och göra standhugg, eller besöka krog med båten. Båten måste tåla lite eländigt väder, hög sjö och öppna vatten ( i alla fall 15-17 m/s) samt givetvis regn. Båten får inte vara alltför långsam då jag inte vill lägga enorm tid på att åka 25-30 sjömil en fredagkväll på väg ut till landet (båten jag har idag marschar 30 Knop, toppar 43-45 knop och det funkar mycket bra). Jag har inga planer på att semestra i båten eller övernatta i båten mer än enstaka gång, och då högst 1 natt per år. Men Gångvärme är något jag vill ha då vi ofta åker på vårar, höstar eller ibland nätter då temperaturen kan vara ganska låg, fuktig och rå. Jag har kört båt i 30 år så jag kanske både är kräsen och förlåtande på samma gång, men jag har nog kommit så långt att jag mer ligger åt det bekväma hållet.

Alla råd/tips om vad jag ska köpa är mycket välkomna!

                         m.v.h / Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...