Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Customizer

Rund eller rektangulär diskho ?

Rekommendera Poster

Hejsan

Håller på och renoverar pentryt i min segelbåt och ska sätta dit en eller två nya diskhoar.

Tycker de runda ser snyggare ut men det kanske är mer praktiskt med de rektangulära.

Vad tycker ni som har erfarenhet av båda typerna. Kan tillägga att de runda inte kan vara större en 30 cm.

Tacksam för svar

PJ

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag måste säga att jag rekommenderar avlånga. Rund = snygg men hopplös att diska i. Rektangulär = inte lika snygg men går att använda.

 

Mvh

Morgan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK, det var det jag trodde men eftersom jag inte har någon erfarenhet av runda hoar så ställde jag frågan här.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan bara intyga att runda är värdelösa. Har sådana hemma och det är omöjligt att diska större grejer. Så stor, och för den delen djup, ho som möjligt är mitt råd.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren.

Jag har bestämt mig nu och det får bli en eller två rektangulära hoar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I min gamla båt hade jag två rektangulära diskhoar som var lika stora och där det inte gick att lägga ner tallrikarna på botten för att de var för smala.

När jag renoverade pentryt så köpte jag istället en en bred  och en smal. På det viset fick jag bra plats att diska och ffa kunde jag slänga ner disken i hon och sätta locket på om vi hade bråttom att komma ut av någon anledning. Fungerade väldigt bra!

 

post-2001-1394236084,8556_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...