Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Korallen

Byte av Aq100

Rekommendera Poster

Hallå Båtkollegor i öst och i väst.

Har en GC troligen -68 (tikräcken) där jag tagit mig vatten över huvet. Det visade sig att den behövde en totalrenovering. Så detta lär ta ett tag. I alla fall gick det inte att få lös den gamla sprängkåpan så denna fick kapas av. Har nu fått tag på ett AQ200 som jag vill montera i stället. Hur går man här tillväga? AQ200:s ingångshål i aktern kommer att bli större än gamla 100:an. Är det bara att bredda hålet så att den går in eller finns det annat jag behöver tänka på?

Tacksam för svar. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är väl i princip bara att förstora hålet (kan nog finnas mallar för detta) och kanske lägga igen gamla avgashålet. Se dock till så drevet kommer i rätt höjd samt att motor o allt får plats i båten om det hamnar något anorludna än innan. Vet inte om 200-dreven har lite andra axelsplines än 100-drev, men det ser du la.
Är ju en fördel om drev och motor passar samman!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Ja jag hoppades att det bara skulle vara det, men man vet ju aldrig. Att höjden blir densamma på drevet var bra att du nämde. Det är ju sådana här enkla saker man lätt glömmer. Tack igen för svaret. Båten är ju under helrenovering så kommer du på mer bra saker är jag idel öra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...