Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Pirayan

V6:a i en Sea Ray 220 ov

Rekommendera Poster

Skepp å hoj

Är i båtbytartagen och är riktigt sugen på en Sea Ray 220 Overnighter. Nu är frågan den om man ska våga sig på att köpa en med V6:a i eller om det är för klent. Enligt säljaren så machar den vid 18-20knop och maxar 31-32knop. Jag tycker det låter liiite underdimitionerat. Vad tycker ni? Man vill ju vara säker på att man kommer iväg med några vänner och lite proviant.

 

http://www.blocket.se/stockholm/Sea_Ray_220_ov_89_V6_22498046.htm?ca=11&w=3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gränsfall tycker jag, beror lite på hur du mestadels åker, altså mycket ensam med frugan, eller full båt med packning osv.

Full båt så är motorn för klen tycker jag, kommer att gå tungt med relativt hög förbrukning/slitage.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt medhåll.

Jag tror precis som du att det läter klent. Vi kommer iofs mest vara jag, frugan, lilla dottern och hunden. Men man vill ju även kunna ta med sig ett par vänner på en tur i bland. Och man vill ju inte pressa motor och drev allt för hårt i onödan.

Hmmm, annars är båten väldigt fin men lite dyr dock. Finns några andra med 5,7liters V8 i hyffast fint skick för lite mindre, tyvärr inte i Stockholm där man själv är bosatt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...