Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
chriz

Inköp av båt ca 30 foot rekommendationer?

Rekommendera Poster

Hej,

Ska försöka göra en lång historia kort, jag vill köpa båt! :)

Är på jakt efter en lämplig ca 30 foots motorbåt Regal, Bayliner etc. Vad jag har hört så har jag inte fått så där rulla ut röda mattan rekommendationer rörande Bayliner pga. deras dåliga rykte förr i tiden. Jag har i ärlighetensnamn inte en aning om detta fortfarande är ett problem eller ej. Det ska ha varit problem med drev och motor som levererades med eller liknande. Något här som kan dementera eller har mer på fötterna ?

Bayliner 2855 en 2000 kanske ?

Fick annars syn på en mycket fin Regal 2550 -2001 som verkade trevlig.

Någon som har erfarenhet av Regal?

Tacksam för svar!

//Christopher

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst urban-medin

etc. Kanske en annan model vore av intresse? Men du har väl redan tittat på vad och hur du vill ha det. Komfort/fart/prisbild osv. Kanske möjligheterna att gå runt båten utan att behöva hänga som en apa Skrattande


Annars så är ju Albin 30 en fin båt tycker jag, ståhöjd i hela båten. Även i akterruffen.
En pålitlig Volvo penta dieselmotor som går bäst med den större motorn så klart.

Uj ja, det finns många modeller. Men visst är det kul. Bästa tiden är när man har bestämt sig att nu, nu ska jag ha båt och sedan börja leta. Lycka till. Med beg köp, ta med en besiktningsman.

http://www.madrassen.se/forum/index.php?topic=1432.0

 



Senast ändrad av urban-medin | 02 augusti 2009 | 16:44

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Tack för info jag söker dock en mera modern båt och av modell daycruiser. De stunder jag kommer att ha tid att vara ute vill jag att det ska vara värt varenda krona om du förstår. För mig är inte saker som bränsleekonomi så intressant då båten inte kommer att användas i flera veckor i sträck konstant. Utan mera kortare utflykter kanske borta en vecka som max. Klart är att jag har alltid älskat havet och är uppväxt på Möja som liten. Så intresset för båtar har funnits hela tiden men inte förrens nu har ekonomin varit sådan att jag känner att det är dags att hitta på något eget dvs. köpa en båt själv.

Jag gillar regal 2550 om jag ska vara ärlig vet inte varför riktigt men den ser modern och lagom stor ut och faller mig i smaken.

En besiktning av en båt i den här storleksklassen vart vänder mig sig?

Att besiktiga ett hus det är en sak dvs. mäklaren frågar om man vill ha det gjort vilket vi också gjorde men vart vänder man sig rörande besktningen av båt?

//Christopher

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för info!

Mycket bra!

Dock så har jag inte fått svar på den intiala frågan angående båtar från märket Regal? någon som har mer information där ?

//Christopher

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har en baylainer 2855 och är mycket nöjd med den. Det finns importerade båtar som är slitna, vilket också försämrat ryktet, men vi hittade även Nimbus, som var otroligt nedgågna när vi tittade på båt för tre år sedan. Allt handlar om att hitta en så välskött båt som möjligt, och sedan vårda den ömt själv.

Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kolla sea ray 280/315, four winns, monterey. Snygga båtar med bra kvalité. Även chapparal.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att du söker på detta forum efter t ex Bayliner och Regal.

Det finns så många trådar om båtar av dessa märken redan... Folk orkar inte berätta samma sak en gång till bara för att någon nykomling startat en ny tråd. Läs de gamla trådarna istället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad pratar vi om för prisklass? Föredrar du usa båtar eller kan annat vara aktuellt? Hur gammalt får det vara?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...