Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
halle2418

Fiskekutter

Rekommendera Poster

Att man plastar en träbåt beror ju oftast på att träet är i dåligt skick. Om detta är fallet duger det ju inte med mera plast. Priset ger ju en indikation på att denna båt närmast är att betrakta som ett vrak.

Se till att få båten besiktigad av någon kunnig person innan du börjar ösa ner pengar i ett kanske dödsdömt projekt.

5000 är ju inte hela världen men tänk på att det inte är billigt att kondemnera ett vrak.

Många ställen vägrar slipta den här typen av båtar eftersom det kan bli en dyr historia att bli av med resterna när man upptäcker att det inte är lönt att göra något åt eländet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska i varje fall kolla upp henne och se om det går att göra något med henne.

Annars får man väl i värsta seniariet, skaffa en ny båt som man kan börja med.

Hon är rätt fin invändigt i träet, får bara in knivudden några millimeter ovanför vattenlinjen.

Annars är hon hård och fin i trät.

Mvh Halle

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har för mig att hon låg för pump en hel sommar.typ 10 M2/tim Bör ha varit 2003

trodde hon var bärgad efter ett litet doppSkrattandesåg ganska sunkig ut. sommaren efter hadde dom snyggat till henne hoppas det inte bara var spackelHar du kollat spanten och stocken, byta några 10 tal meter bordläggning är väl okej,men en dålig stock nej tack.

Vill inte vara pessimist men tog mig vatten över huvet på ett liknande projekt för ca12 år sen.hon var 16 x5m dock ej plastad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

det är många goda råd som du får, kanske lite pessemistiska.

Fin båt. priset är naturligtvis beroende på skicket tro ej något annat.

jag har en ide som du borde fundera på.

Spruta betong på skrovet ca30 mm tjockt detta blir starkt som brännvin samt att du behöver alldrig bry dej om någon rutten bottenstock. spruta betong ca 500 mm ovan vattenlinjen så tror jag att du klarar dej.

har själv sprutat 2 st fartyg som var 30 m lång samt 24 m. lång med lysande resultat.

den båt som var 24 m. ligger nere vid maldiverna har även gått på grund på ett korallrev utan skador

lycka till.Glad

 

mvh

 

uffe

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...