Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Alf_Von_Sil

Rostfläckar på plast, hur tar man bort enklast?

Rekommendera Poster

Jag önskar att mitt motorum var mer vitt och fint, efter 12 år och några konserveringar har det ju runnit lite rostvatten ner i kölsvinnet och färgat av sig och satt sig.

Hur tar jag bort detta enklast? Har under dagen provat allt jag kan tänka mig. Jag slutade till och med 5-56 för att se om det löste upp. Men ikke!

Har någon ett mirakeltips att ge? Jag har funderat på använda klorin, men har inte vågat? Vad tror panelen om detta? Avfettning, biltschampo, kakeltvätt, Ajax, Såpa, Yes Tvättmedel, 5-56 biter inte.

Tackar för alla tips, gärna något miljövänligt om möjligt?

Mvh
Kristian



Senast ändrad av Alf_Von_Sil | 04 juli 2009 | 20:40

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jiff eller Autosol eller slipa rent med ett grovt slippapper, tv ätta med aceton och måla över med topecoate

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipset.  Skall prova med autosol, att slipa och på med topcoat är alldeles för bökigt att göra nu mitt i sommarn. Tänkte putsa till det nu när det börjar regna, men får väl tänka om.

Mvh
Kristian


Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej jag hade likadant på min plasteka,jag tog mirakelmedlet BANG som man kan köpa i vanliga mataffärer o lät det verka i typ 1-2 timmar o vips så försvann det,akta dig för att få för mkt på händerna för det svider nåt fruktansvärt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det finns medel som är gjorda för att ta bort rost få bort rost fläckar på biltema. har använt det själv funkar skit bra :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har använt citronsyra för att få bort rost och rostfärgen på omkringliggande metall/lack. Vet inte hur bra det biter på det när det gäller färgad topcoat, men jag skulle absolut testa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...