Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Beetle

Mercruiser verkstad i Sthlm?

Rekommendera Poster

Hej,  Jag har en Askeladden Beetle med en 4,3 MPI 2002. Jag har ett vattenläckage som jag tror kommer genom drevet. Dessutom ljuder en varningssignal när jag kommer över 30 knop. Vattentemp och oljetryck ser normalt ut. Jag har försökt hitta läckaget, men kan inte hitta någon trasig slang etc. Jag kunde dock konstatera att det samlats lite vatten under styrningsgenomföringen. Förmodligen måste båten upp på land och det innan säsongen örjat för vår del!!

Kan någon ge ett tips om var jag kan lämna in båten och få detta fixat, gärna snabbt och utan att bli helt rånad????

Tacksam för svar

 

// Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej mats.

Tråkigt att höra att du har problem, kan varmt rekomendera wallcraft på Pampas marina. De e numer inbakad i Huges koncernen.

Testa att ringa dem. Vad gäller snabbhet och prislappen kan ja ej yttra mig. e väl som allt till båt. = dyrt.

Lycka till

//Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar, jag har båten i kalvfjärden på Tyresö. Jag har även fått tips om marindepån på Dalarö vilket är närmre. Jag provar där först om det inte kommer ytterligare rekommendationer.

// Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

När jag hade problem med en Mercruiser 4,3 EFI (också i en Askeladden) blev jag av mitt försäkringsbolag anvisad att lämna in den hos Sea ray Center. De hitade felet snabbt (vilket inte Marindepåns reparatör gjorde).

Däremot kan jag förvarna om att det inte är bästa tiden för att få snabb hjälp.

/ Martin

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar, nu vet jag två saker. Det verkar vara svårt att snabbt få in båten på rep att jag funit läckan, se bilden. Detta betyder vad jag förstår att båten måste upp på land och drevet demonteras vilket i sig betyder att verkstaden bör ligga vid vatten alternativt kan hämta båten. Jag får jaga vidare imorgon.

// Mats

post-22797-1394235983,1794_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SkrattandeNu är det löst!! Tack vare Micke på Drevman som snabbt och metodiskt konsulterade mig kom vi fram till att det var tryckloggsslangen. Slangen hade halkat ner mot kraftöverföringen och ett litet hål i den var problemet. Jag kapade bort en dm och satte tillbaka den.Nu går den torrt igen. Tack för tipset om Drevman och tack Micke på Drevman, fler såna som du!!!

 

// Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Mats, ja Drevman är en klippa, han har varit och är min mentor när det gäller mercruiser och Bravo!

Jag bruka boka Drevman för vintekonservering och höstservice. Jag ligger oxå i Kalvfjärden i Tyresö.

// P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp, Micke på drevman är super. Han har hjälp mig med drevunderhåll, stödlager byte mm.

/Johan 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...