Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
frans73

Läckage

Rekommendera Poster

Kom ner till min Monark 700 idag och upptäcker att jag fått in ca 20 liter regnvatten någon som har någon ide var det kommer ifrån, har kollat överallt men inte kunnat se var det kommit ifrån, misstänker skarven mellan däck o skrov?

Tacksam för uppslag

Mvh Fransson

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har haft samma problem med läckage av främst regnvatten mellan skarven däck/skrov på en Joe 17. Vi lokaliserade slutligen läckaget med hjälp av en vattenslang och tog sedan av gummilisten och tätade hela skarven runtom i vårt fall med epoxispackel. Efter slipning av spacklingen och återmontering av gummilisten har vi inte haft något som helst vattenläckage. Lycka till!

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänkte jag skulle tala om vad läckan var.

Jo genom röstjärnen på båda sidorna, vattnet rann på baksidan så det gick inte att se med blotta ögat men men nu är det fixat så nu är det bara att vänta på nästa regnväder för vidare felsökning misstänker även något annat ställe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med tanke på tidigare tråd om tappad mast så kanske några undrar om läckan i din båt kan påverka infästningen av röstjärnen negativt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I mitt fall tror jag inte det,har kollat upp alla tre infästningarna och dom ser bra ut även känt på skruvarna så att dom sitter rejält dragna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...