Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
denne

Tillt pinne fastnat...

Rekommendera Poster

Hallå (precis monterat en gammal johnson 50hk på våran båt) Men när man gasar så gräver aktern ner sig...å båten går ej att få upp i plan.trots man gasar långsamt.Utan den tappar greppet å rusar i stället..

Märkte att tiltpinnen sitter fasst.Foten..i andra hacket..från akterspeglen räknat..Skulle ju vilja flytta den närmast aktern

Hur hade ni gjort ? Jag har ingen ström vid båtplatsen...Så antingen får jag försöka fixa en batteridriven vinkelslip eller så kanske man kan värma med lite gasol å banka ? men det e ju aluminium å pinnen i stål..så man vill ju inte ha sönder den heller..

Alla tips e välkommnaSkrattande

/Denne

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

byt proppen det verkar som vulkningen släppt.kollas enkelt genom att ta tag i den o försöka vrida...om tilt pinnen är ovan vatten så häll coca cola på den slå försiktigt med hammare så det kommer in överallt..lyckaCool till

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ungefär liknande problem med min båt. När jag gasar på tappar den greppet och varvar. Har en Johnson 40 hk. Har den på första hålet. Tyvärr är nog riggen för kort dessutom... Men passar på att fråga: Har inte lyckats fälla upp motorn. Trots att jag fäller reglaget så är det något som håller den fast. Idéer???

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

i o med att du inte har hydraliken så...det enda jag kan tänka är att stödet som sitter på sidan är nerfällt o därmed hindrar dig att lyfta motorn...lycka tillFörvånad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, måste vara spärren som inte släpper, trots att jag fällt spaken så mycket det går... Kanske har rostat fast... Ska testa i helgen att hissa aktern och se om det går att se vad som strular. Återkommer om jag gjort några sensationella fynd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Din kanske inte sitter lika hårt som min gjorde, men jag blev tvungen att skära bort den med vinkelslip. Den satt som berget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såja då vart tiltpinnen avsågad med en batteridriven vinkelslipGlad

Monterade sen en ny i innersta hålet..sen ut å testade båten

Å YES !! den går som ett spjut...planar enkelt å alltCool

Trevlig sommar på er oxå för det ska jag ha.....

post-28619-1394235956,8042_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst n0sliw

va e d ja ser;) en grund markering :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...