Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Jaken

kopplingar till avgasslangar läcker

Rekommendera Poster

Då avgasslangarna var dåliga och dessutom en spruckit i höstas så införskaffades nya och böts nu under våren. Idag var det sjösättning och till min fasa så upptäckte jag att det läcker om flera kopplingar/skarvar. Det finns ett visst spel. Inte stor men så att det trots allt är möjligt att trä på dom på stosarna till skott, motor samt avgasrören vid akterspegeln. Jag har dragit åt klämmorna stenhårt och det är kraftiga klämmor som borde klara att klämma ihop slangen så den tätar. Fattar inte varför det läcker?????? Det läcker in i motorrummet vid skottet där en rostfri stos skarvar slangen vidare till akterhytten. Dessutom luktar det avgaser inne i akterhytten som skvallrar om läckage även där.

Det är inga smidiga pjäser och ett rent h-e att byta. Fick riva halva akterhyttan och ta loss vattentankar plus delar av inredningenRynkar. Diametern är 102 mm på slangarna i innermått.

Jag hoppas någon vis person har vart med om detta eller vet vad jag skall göra för att avhjälpa problemet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På hansen Racing finns en riktig heavy duty slangklämma i rostfritt bandstål. den drog ihop dessa stenhårda monsterslangar från Kuntze. Tätt som bara denCool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...