Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
CaptainHowdy

Vilken båt är fulast?

Rekommendera Poster

Det är väl ingen fråga som egentligen går att svara på - smaken är ju så olika. Det som är vidrigt fult för en del är ju höjden av skönhet för en annan.

 

Jag har nog ganska stor tollerans när det gäller utseendet, men det finns massor av båtar jag inte skulle vilja ha av andra själ.

 

Eller som min gamle far brukade säga; smaken är olika - därför blir all mat äten och alla kvinnor gifta.

 

tommy

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo,jag vet att det är upp till betraktaren vad som är vackert. Men tyckte det skulle vara kul att höra vad andra betraktare tycker Skrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

håller med tidigare skribenter om att det är svårt att avgöra då smaken är så olika. Vill i alla fall dela med mig av något som jag tycker är en ful båt.

post-10008081-1394235914,6571_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller helt klart med om att den inte var vacker. Men ett stort stilpoäng. (Hur fasen ser han vart han åker)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller som min gamle far brukade säga; smaken är olika - därför blir all mat äten och alla kvinnor gifta.

 

Du har en klok far du Tommy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Enl vi båtägare ligger jag bra till, blev korad till en andra plats bara en Norsk båt lyckades bättre.



Senast ändrad av nikitalord | 15 maj 2009 | 09:41

post-15930-1394235914,9475_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker dock att badankan är så ful att den blir snygg. Ungefär som en vits som är så tråkig att den blir rolig. Skrattande

Skulle hellre kalla den unik.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Badankan är ju också sådär konstig så den blir läcker på något vis. Mer praktisk båt får man nog leta efter, men kanske inte så kul båtåka om man gillar att brassa på lite.

Hadde ju varit lite tråkigt att fråga vilken som är den snyggaste båten, det törs ju alla ha en uppfattning om. Men det är ju inte meningen att trampa någon stackare på tårna heller. Alla båter är vackra på sitt vis, men jag var lite nyfiken på att höra vad olika människor tycker är en ful båt. Jag tycker att akterhyttsbåtar inte är speciellt vackra. Hoppas ingen känner sig stött nu bara för det Flört

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är benägen att hålla med dig.

 

Härom dan på fikarasten sa en av de ungre montörerna till mig; Det gjorde gott att du klippt dig. Nu ser du ju ut som folk varpå jag var tvumgen att kontra; ser verkligen folk så bedrövliga utFlört

 

tommy

 

ps

För att återgå till ämnet, så har nog påbyggaren av träbåten aldrig hört uttrycket; det enda som skall va rakt på en båt är vattenlinjen.

 

Det är ju oftast ett dåligt hantverk som gör att ett utfört arbete ser bedrövligt ut och ändå är skillnaden många gånger hårfina.

 

ds

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min man tyckte att vår gula båt var ful, men jag älskade den och det blev en affär bland annat pågrund av färgen. Nu skall denna gulblåa skönhet göra sig hamn i Köpenhamn. Skrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

men kanske inte så kul båtåka om man gillar att brassa på lite.  är det inte för höga vågor så går det bra att brassa på. 

Första abal badankan fick jag se när jag åkt ner till en båthamn för att sitta och filosofera på ett polsktplasthusvagns bygge med pontoner och plötsligt uppenbarades en Abal framför mig, helt såld på iden med en aluhusvangsbåt istället för en plastpolskhusvangshusbåt  men hittade inte ägaren till just den abalen var förövrigt  sportmodellen samma som i annonsen http://www.blocket.se/lund/Husbat_20819242.htm?ca=17&w=3

Tror aldrig jag igentligen skulle lagt märket till båten om den inte varit så ful.

Bara någon dag senare lyckades jag med konstycket att stöta på ännu en Abal och då den mer påkostade modellen med stryrhytt och med en ägare som efter en någon månads övertalning gick med på att sälja.

 



Senast ändrad av nikitalord | 16 maj 2009 | 20:41

post-15930-1394235921,0346_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fartyget har traditionelle linjer och är i mitt tycke inte FUL.

Att den är skadad och rostig är en helt annan sak.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om filmen Jeepers Creepers hadde utspelat sig på sjön hadde monstret åkt i en sån båt Skrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får väl sticka ut hakan lite och nominera alla Nya Örnvik/quicksilver samt att denna båten har väldigt ont om harmoni och stil i linjerna:

 

post-10003659-1394235922,3816_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

påminner om något

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...